Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Familjebesök

Publicerad 2012-04-23 19:09:21 i Lyon,

Nu har familjen lämnat mig ensam i min lilla lägenhet igen. Känns tomt och tråkigt utan dom här nu. Ville helst följa med dom hem i resväskan. Det har varit fantastiskt att ha dom här och träffa alla igen! Men nu är det ju faktiskt inte långt kvar innan jag kommer hem "för gott" och till och med får bo med alla igen. Mindre än 3 veckor kvar nu. Sjukt hur lite det är kvar och hur fort tiden har gått. Men nu när jag vet att det snart är längtar jag hem massa! Ska bli skönt att komma hem till "enkla" Sverige igen efter nästan ett år 

Jag och familjen har i helgen promenerat massor och sett Lyon, shoppat lite, ätit god mat och bara njutit av varandras sällskap. 

Idag har jag varit ganska trött. En intensiv helg + förkylning är väl ingen optimal kombo. Jag börjar bli trött på att vara sjuk. Detta, vad det nu är, har hängt i längre än en vecka, icke bra! Kände mig riktigt risig imorse, men det känns bättre nu framåt kvällskvisten. Det jobbigaste just nu är att det gör rätt ont i bihålorna. Men jag fortsätter knapra pillrena jag fick på apoteket, så får jag hoppas att det känns bättre imorgon. Men trots lite halvtaskig hälsa hade jag inte tid att vila efter en hel vecka i sjuksängen förra veckan. Har varit på universitetet på förmiddagen och tagit hand om en del administrativa grejer. Kunde inte fixa allt eftersom en av personerna inte var på sitt kontor trots utlovad öppetid, men det är ju ingenting som förvånar mig numera. Jag får göra ett nytt försök imorgon. Efter en lunch med Anna och ha printat lite papper som jag behövde till lektionen imorgon så tog jag bussen och handlade lite. Det ekade tomt i mitt kylskåp innan! Under eftermiddagen har jag sen pluggat. Tror jag kommer sova gott inatt efter en intensiv dag, intensiv iaf om man fortfarande inte är helt frisk. 

Imorgon har jag lektion klockan åtta. Jag har typ inte gått upp så tidigt på tre veckor, kommer bli jobbigt värre att vakna imorgon. Hoppas i alla fall att jag kommer känna mig piggare imorgon. Nu ska jag fortsätta plugga lite. Ha en bra kväll alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela