Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Tenta - check!

Publicerad 2012-04-03 19:13:44 i Lyon,

För ett par timmar sedan så lämnade jag in min franskatenta. Kändes sådär/helt okej, precis som det gjort under hela terminen och jag har ju klarat alla delmoment ändå så jag hoppas att det ska gå vägen. Men nu har jag iaf inga fler lektioner i Francais Langue Etrangère, jippie!! 

Efter jag lämnat in provet så begav jag mig till datasalen för att skriva ut anteckningar till tentan på fredag samt tågbiljetter och hotellbekräftelsen till helgen. IIiiihhh, snart dags för ännu en rolig helg. Eller ja, först ska det ju tentapluggas i ett par dagar till...

Men, efter skolan idag så kände jag mig inte sugen på att åka hem och börja plugga direkt, så jag åkte till ett stort köpcentrum och smet in på New Look, en av mina favoritaffärer, och kikade lite. Kom hem med ett par nya skor, oooops! 





Blev jätteförälskad i dom. Lite mer "bohem"-stil än vad jag kanske brukar ha, men blev alldeles glad av alla färger. Så dom fick följa med hem! 

Fick reda på mina tentadatum idag. En tenta den 3:e maj och sista den 10:e maj. Så just nu lutar det faktiskt åt att flytta hem redan den 11:e maj. Dels för att det krånglar lite med öppettider i receptionen i byggnaden som man måste passa in, så jag kan bara flytta ut måndag, torsdag eller fredag när dom har öppet på morgonen. Men också lockar det ju lite att kunna följa med familjen till Grekland i en vecka, och dom åker på lördagen. Ja, erbjuder föräldrarna sig att betala resan så lockar det ju extremt! Dessutom har jag då varit i Frankrike i snart ett år och känner lite att jag börjar bli klar. Kommer gärna hem och har semester hemma i Sverige och hinner träffa kompisar ordentligt innan jag börjar jobba. Ja, som ni hör lutar det åt att åka hem då. Hittade dessutom en bra och billig biljett med SAS på fredagen. Hmmm, ja, ska fundera lite under veckan och sen säga upp lägenheten snart isf, har en månads uppsägningstid. 

Ha en bra tisdagskväll!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-04-04 13:12:17

Alltid dessa beslut!!! Trevligt om du kommer med, men förstår om du vill utnyttja sista veckorna i Frankrike och hälsa på här och där.



Hoppas den här kommentarer sparas - har sett att en massa jag skrivit senaste tiden inte verkar "fastna"... :-(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela