Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Skriv in i kalendrarna!

Publicerad 2012-04-05 18:15:48 i Allmänt,

Ja ni, nu får ni ta fram kalendrarna. Den 11:e maj, klockan 22.10 landar jag på svensk mark för gott för den här gången! Flygbiljetten köptes imorse, uppsägningsbrevet om lägenheten är skickat. Mitt beslut känns väldigt bra. Jag tror att det blir lagom att åka hem då. Känns som jag kommer "vara färdig" med Frankrike då efter nästan ett år. 

Imorgon är det tentadags igen. Det känns faktiskt bättre än förre terminen. Har nog varit lite seriösare nu. Eller om det är mindre att lära sig kanske. Vem vet. Lite mer plugg ska det väl hinnas med ikväll också. Måste dessutom hinna städa iordning lite eftersom Kristin kommer efter helgen, jag måste diska och packa också. Intensiv kväll. Jag skulle ha träffat en kompis ikväll men vi båda kände att vi inte hade tid, så vi sköt på det till veckan efter lovet istället. 

Och imorgon börjar påsklovet för mig med. Är riktigt förväntansfull över lovet och mina resor kors och tvärs över la France med roligt sällskap. Känns lite ovanligt att ha tenta på långfredagen, eller snarare att långfredagen inte är helgdag här, trots att jag skulle säga att Frankrike är "mer religiöst" än Sverige överlag. Så min påskkänsla har ju inte infunnit sig. Men jag måste erkänna att jag saknar att få ett påskägg med svenskt lösgodis i. Eller få och få, får ju leta efter det hemma, trots att jag är 22 år hehe. Men jag är ju ett stort fan av traditioner. Julafton är ju fortfarande sjukt kul tycker jag hihi. 

Påsken för tre år sen befann jag mig här:



Vackra Zurich. 





Då hade jag långt hår och solglasögon som fick mig att se ut som en myra alt en fluga kanske...



Väldigt långt och fint hår! Man kanske ska spara ut igen. Hmm?



Och hängde med mina autraliensiska och tyska vänner. 

Tänk vad annorlunda ens liv kan se ut från år till år!

Nej, nu ska jag ta tag i första sysslan för ikväll - disken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela