Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Semesterbilder del 1

Publicerad 2012-04-18 14:01:55 i Allmänt,

Tänkte berätta lite och visa lite bilder från den gångna veckan. Börjar med påskhelgen i Paris! Som sagt, jag, Kristin, Mela och Madde möttes upp i Paris på långfredagen för att ha en trevlig helg. Vädret var tyvärr inte så bra som man hade kunnat hoppas på, men vi njöt ändå. Helgen bestod av sightseeing, shopping, promenerande, fikande, festande och allt annat som hör en Paris-helg till. Kristin hade aldrig varit i Paris förut så vi avverkade dom största turistattraktionerna också såklart! Här kommer en bildbomb från helgen!



Fina flickor i parken på väg till Louvren.



Glad Madde som tom når upp till toppen på Eiffeltornet ;)





Kristin och Madde Framför operan!



Mela och jag uppe i Triumfbågen!



På förfest med en kompis till Madde och Mela från Montpellier! 



Jag och Kristin



Fantastiska cupcakes i ett skyltfönster till ett bageri i Montmartekvarteren



Tjejerna sista kvällen vid Notre Dame efter trerätters middag i Latinkvarteren. 

Avslutar med den obligatoriska Eiffeltornbilden! 


Vi hade en otroligt mysig helg i Paris. Synd att det var mulet och kallt och blåsigt. Men det blev ju bra ändå! Ska lägga upp bilder från Nice också lite senare. Men nu måste jag göra lite lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela