Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Näst sista lektionen

Publicerad 2012-04-24 13:05:36 i Lyon,

Imorse hade jag min näst sista lektion för det här året, sista lektionen på franska också. En verkligen konstig kurs. Vi skulle ha sex lektioner om 4 timmar. Varje lektion har varit föreläsning i ca 1,5-2 timmar. Sen har det varit paus i typ 30-45 minuter. Efter det har vi fått jobba självständigt och läraren har gått därifrån pga olika anledningar. Han har hela tiden ändrat sig om vi ska göra en muntlig grupppresentation eller skriftlig rapport i det här ämnet som en extra kontroll innan tentan, så idag när vi lämnade in de skriftliga rapporterna så visste vi inte om vi skulle ha presentationer eller ej. Så det var ju väldigt spännande imorse. Men det blev inga presentationer, tur det för jag hade ganska stenhårt räknat med att vi inte skulle ha det, och ej förberett mig speciellt mycket. Efter två timmar idag så avslutar han hela kursen och tackar för sig. Kvar sitter ett trettiotal frågande elever på grund av att 1) han bara har använt 2 av 4 timmar denna lektion och 2) det saknas en lektion där han har varit sjuk, men den ska vi tydligen strunta i. Så ja, den här kursen har verkligen varit förvirrande. Men nu är den över, och med tanke på hur lite lektionstid vi har haft känns det ganska lungt att plugga till tentan, tror jag har typ 15 sidor anteckningar totalt liksom... 

Just nu sitter i min lägenhet och har precis ätit lunch. Det regnar och jag är ganska uttråkad faktiskt. Har liksom ingenting som känns vettigt att göra just nu. Jag mår mycket bättre idag, vilket är skönt men som också ger mig lite dåligt samvete - jag borde ju göra massa vettigt nu när jag är frisk... Dessutom har man typ ingen att umgås med under dagarna för alla har ju massa lektioner och tentor kvar så folk är ju upptagna :P 
Har en tenta nästa torsdag, men jag är väldigt omotiverad att börja tentaplugga på den kursen för vi är inte färdiga än utan vi ska ha ännu en lektion samt ett grupparbete att göra klart innan, och dessutom är det ingen svår kurs, vilket får mig mer omotiverad att börja för jag tror inte det kommer behövas så mycket tid att plugga på den. Synd at vädret är dåligt, annar hade jag gärna spenderat eftermiddagen i parken. Men jag får väl fantisera lite och se vad jag kan hitta på! Ja, oj vilka problem man kan ha va? Jag får väl se dagens lektion och plugginsats som en mjukstart efter sjukdomen. Tror jag ska lägga mig i sängen med min deckare jag håller på med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela