Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Borta bra men hemma bäst!

Publicerad 2012-04-16 11:34:08 i Lyon,

Hallå allihopa! Jag lever och är tillbaka hemma i Lyon igen. Har haft en otrolig semestervecka, mer detaljer kommer sen + bilder såklart. Kom hem vid halv tio-tiden igår och gick och la mig direkt. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Sov tolv timmar inatt, men är fortfarande vääääääldigt trött. Och vääääldigt förkykd igen. Har precis stoppat i mig två alvedon och hoppas att halstont och huvudvärk försvinner snarast. Men det är smällar man får ta. 

Veckan är väldigt oplanerad just nu. Har inga lektioner vad jag vet, kan vara så att en extralektion läggs in för att kompensera för att en lärare var borta en gång före lovet. Ska ta mig till skolan och kolla upp om det finns någon info om det. Annars är jag "ledig" hela veckan. Idag står iaf TVÄTTA på schemat. Efter att ha levt i en resväska i en vecka + att ha haft gäster i lägenheten är det mycket tvätt att göra. Ska se hur många slantar jag kan skramla ihop innan jag måste ner och handla lite för att få växel hehe. 

MEN PÅ FREDAG KOMMER JU FAMILJEN HIT. JIPPIEEE. Vad jag har längtat. Tyvärr ser inte vädret ut att bli sådär toppen, men det kan ju vara fel. Vädret i Nice skulle ha varit skitdåligt och regnat hela helgen, men det regnade bara en dag och annars har det varit bra väder. Har iaf lyckats komma hem med en snygg solbränna i ansiktet! 

Nu ska jag göra lite frukost och se vad jag ska ta tag i först idag. Såg att jag hade fått en avi om ett paket, spännande! Får gå till posten och se vad det är. Har ingen aning om vad det kan vara, tror inte jag har beställt nåt... Hmmm?!? =) 

Här får ni en bild från påskhelgen. Som ni ser var vädret inte det bästa i Paris tyvärr, men vi hade det ju bra ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela