Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

18 april 2012

Publicerad 2012-04-18 17:47:33 i Lyon,

Idag är det onsdag, och det innebär att det bara är två dagar till familjen kommer. Glad tjej! En gladare tjej överlag idag, trots förkylning. Har ju både hämtat mitt paket och fått checken insatt på konton trots otrevliga människor. Så det var ju bra. Annars tar förkylningen rätt mycket energi. I tre dagar har jag nu konstant legat i sängen i mjukiskläder och kollat på serier och filmer, men jag orkar verkligen inte göra något annat. Helt orkeslös. Turen till banken igår fick mig helt kallsvettig, och fick mig kanske att inse att jag borde verkligen BARA vila, och inte försöka mig på några konsten...

Vilken tur då att jag inte har så mycket plugg som kräver uppmärksamhet utan jag kan med (nästan) gott samvete skjuta på det till nästa vecka. Så det är bra! Men jag har försökt att göra lite nytta och inte bara ligga i sängen. Jag måste verkligen städa innan besöket i helgen, men det har energin definitivt inte räckt till, utan jag har försökt rensa lite här hemma istället. Hyllor, badrum, garderober mm, med sånt som ska slängas. Så papperhögen är nu utrensad, har slängt en hel del prylar som jag ändå inte kommer ta med mig hem osv. 

Jag hoppas att jag imorgon, eller iaf på fredag känner mig tillräckligt bra för att orka ta tag i städningen. Men det ska nog gå, om inte så på viljestyrka. Nu ska jag gå och ta två alvedon och intala mig själv att mitt öronont INTE INTE INTE är öroninflammation utan bara lite vanlig svullnad i körtlar och gångar och skit därupppe. Men det ska nog gå över ska ni se. Har ju varit på vårdcentral flera gånger innan i mitt liv och trott att det varit öroninflammation, men det har det ju inte varit sen utan bara lite ömt pga av förkylning och bihålor. Nää två alvedon, ett par glas vatten, en kopp te och en film så ska ni nog se att det blir bättre! 



Så här känner jag mig typ... (Bild från Google)

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2012-04-19 08:25:02

Skynda dig bli frisk!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela