Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

When I feel like I might fall, underneath the pressure of it all

Publicerad 2011-09-19 19:49:32 i Allmänt,

Alltså, jag blir så trött. Jag har haft jätteproblem att pussla ihop mina kurser. Men nu så trodde jag att jag lyckats. Tills jag kommer till skolan idag och ser att dom har flyttat en av våra obligatoriska kurser. Så då spricker allt igen. Eller det spricker inte helt, men schemat blir helt upp och nervänt. Jag måste nu gå i skolan till ca 20 på kvällen måndagar och torsdagar, med stora hål mitt på dagen. Det är så frustrerande! Ingenting funkar, all kontaktpersoner som man måste springa till för att få papper underskrivna eller vad som helst, är ju aldrig där på sina besökstider, saker blir uppsjutna och allt är bara upp och ner. Dessutom började det spöregna halvväga hem från skolan och jag hade inte med mitt paraply. Tillslut ville jag bara sätta mig ner, packa ner mina saker och åka hem till effektiva Sverige. Det kändes liksom hopplöst. Allt. Inget funkar och jag har ingen aning om hur jag ska klara kurserna med tanke på franskan. Det känns liksom omöjligt. Positiv tjej va? 

Men det hela blev lite bättre när jag var på kontoret för sportavdelningen och registrerade mig. Dom erbjuder nämligen kurser i simning, som jag har varit lite intresserad av att testa kanske. (Och så får vi se hur det går med allergin, det kanske inte går alls.) Men 1,5 timmar i veckan borde jag kunna hålla under kontroll. Men det jag blev glad över var iaf att jag antagligen skulle hamna i högsta gruppen, för jag var på tok för duktig för dom andra trodde dom med tanke på min bakgrund. Iaf något! Får se hur jag gör med det. Men sen blev jag på dåligt humör igen när jag insåg att man inte får gå och gymma som man vill, utan man måste skriva in sig och köra typ "gruppträning" med en instruktör. Så nu är jag fortfarande på dåligt humör. 

Som tur ska jag ut på en promenad Anna, så då kanske det blir lite bättre med lite frisk luft och trevligt sällskap. Återkommer kanske med ett positivare inlägg sen. (Fast jag tror inte det... :P )

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-20 21:52:19

Usch va segt med måndagarna och torsdagarna! :S Låter inte alls kul :/ Har du haft någon föreläsning än? hur gick franskan då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela