Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Söndag

Publicerad 2011-09-04 14:29:10 i Allmänt,

Så var det söndag. Två dagar kvar till Lyon. Har skrivit en lista över saker jag måste göra nu innan jag åker. Det mesta måste jag vänta med tills imorgon eftersom receptionen är stängd på söndagar. Behöver skriva ut dokument och låna städsaker. Har försökt börja fundera lite på packning och så nu på morgonen. Försöker rensa lite kläder som jag kan slänga. Ska försöka slänga sånt jag inte använt speciellt mycket i sommar, kommer antagligen inte använda det så mycket i fortsättningen heller. Men annars ska jag inte stöka så mycket mer idag. Ska nämligen till parken en sista gång med några vänner. Vi ska göra våra favoritattraktioner, se Tarzan-showen en sista gång. Dessutom ska vi äta på en av restaurangerna, Blue Lagoon heter den. Ligger granne med min butik och serverar mycket fisk och skaldjur bland annat. Ska vara hyfsat bra och med vår rabatt på 25 % blir det inte så dyrt heller. Kul att testa nån av restaurangerna, och inte bara våra "skolmatsalar" vi anställda äter i backstage! Sen ska vi se nattparaden. Den sista någonsin! Från och med imorgon är högsäsongen över och parken går tillbaka till normala öppettider. Så inga fler nattparader och fyrverkerier. Dom ska nämligen göra om Fantalusion, nattparaden till nästa år så det är sista någonsin! 

Annars har jag haft två väldigt trevliga kväller i Disney Village nu i helgen. Träffat massa kompisar, sagt hej då till folk och haft det trevligt! 

Och jag har ett väldigt svårt beslut att ta under dom kommande dagarna. Jag är sugen på att komma tillbaka Halloween. Det ska tydligen vara riktigt häftigt att jobba här under den tiden. Dessutom att det var så jobbigt att säga hejdå till folk så jag vill ju gärna komma tillbaka. Fast samtidigt längtar jag ju väldigt mycket hem till Sverige. Åh, jobbiga beslut. Måste ta en riktig funderare på det...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-04 17:31:40

Åh jag saknar dig jättemkt just nu!! Har du skype, så kanske vi kan prata där?



Ska dina kompisar komma tilbaka å jobba på halloween?



puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela