Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Resplaner

Publicerad 2011-09-29 18:42:29 i Allmänt,

Alltså, det känns inte så kul att blogga när allt jag skriver är klagomål på hur kaosartat allting är... Men nu har det löst sig med en kurs och restan hoppas jag ska vara fixat till imorgon. 
Annars så hade jag min första engelskakurs idag. Det var spännande. Jag hade hoppats på att få en person som engelska som modersmål som lärare, men nope, sån tur kan man ju inte ha. Men vår lärare är iaf väldigt gullig, även om hon pratar "frenglish" som vi kallar det här nere. Engelska, fast det låter fortfarande som dom pratar franska. Känns lite konstigt att typ vara lika bra (om inte bättre) än sin egen lärare. Men det kommer nog bli en lätt kurs, trots att det är på masternivå!

Men nu tänkte jag inte tjata mer om skolan, bara tråkigt! Men nånting kul är ju att jag ska på utflykt i helgen! Josefin, en kompis från Disney, jobbar som au pair nere i Marseille, så ska dit och hälsa på i helgen. Ska bli naaaajs! Hennes vädfamilj är borta så vi har hela huset för oss själva. Det som står på planerna är stranden och en musikfestival som pågår i Marseille just nu! Ska bli hur trevligt som helts, åker direkt efter skolan imorgon.
Det är mycket planer just nu! Nästa helg blir det nog Paris. Åker dit med ett gäng andra utbytesstudenter. Har mailat och frågat några klasskompisar som gör sina utbyten i Paris om jag skulle kunna få sova på någon soffa. Jag har även mailat arbetskompisarna från Disney, så det kanske blir ett besök på Disney nästa lördag :D Det ska bli jättekul om det blir av! Man tror ju att man ska bli trött på berg- och dalbanor, men jag har inte blivit det än haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela