Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Matpaus

Publicerad 2011-09-05 13:07:10 i Allmänt,

Sitter i köket och väntar på att min mat ska bli klar. Det går framåt med allt stök. Har precis städat ur kylskåpet och slängt all mat som har blivit över (inte bara min, även en hel del annat som dom andra lämnat kvar utan att fråga mig om...). Nu har jag bara frukost kvar! Ska nämligen äta middag ute med kollegorna ikväll, så behöver bara frukost. Så det blir lite lyxmat till lunch, måste ju äta upp det jag har. Klyftpotatis och marinerad kyckling med chevre står på menyn. Mums! Har även städat kylskåpet. Skulle tro att det är renare nu än när vi kom... 

Annars har jag inte hunnit så mycket längre med städningen. Har mest rensat saker i rummet, slängt en hel del, rensat ur papper härifrån Disney som jag inte behöver längre. Fast jag sparade alla kontrakt och påskrivna papper, man vet ju aldrig om det kan vara bra att spara. Har även hunnit med att tvätta en del och vika alla kläder och förbereda packningen, nu ligger allt på sängen. Ser inte ut att vara så mycket så det ska nog gå ner i resväskorna. Efter lunch när allt är diskat och klart ska jag ta med alla kökssaker till posten och skicka ett paket till mig själv i Lyon så jag kan behålla kökssakerna jag köpt. Kändes ju onödigt att slänga dom, behöver det ju ändå i Lyon antagligen! Det jag har kvar sen är att städa, men eftersom jag har varit själv ett tag nu så har jag ju inte lyckats smutsa ner så mycket så det kommer nog gå fort. Sen det allra sista är att packa ner sakerna! Men nu var jag tvungen att ta lunchpaus, börjar bli väldigt hungrig! 

Kommer väl med en ny uppdatering senare när jag känner att jag måste ta en paus ;)

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna!



Fikapaus inne i Studios igår!



Jag har blivit helt förälskad i denna julgranskula som jag hittade inne i julbutiken i slottet. Men fick nöja mig med ett foto på den istället...



Josefin, Mimmi och jag i lördags kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela