Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Lägenhetspimpin'

Publicerad 2011-09-07 18:20:40 i Allmänt,

Första riktiga dagen i Lyon! Jag vaknade av att klockan ringde på förmiddagen efter 12 (!) timmars sömn. Var lite trött om man säger så... Gjorde mig iordning och traskade bort mot skolan. Där mötte jag upp Anna och vi gick runt lite på campus och letade reda på vart vi ska ha vårt introduktionsmöte. Gick lätt att hitta. Vi letade även reda på  rummet där vi ska vara på fredag när vi har vårt läskiga franskatest. Scary! :S Men det ska nog gå bra hoppas jag! Efter det så bestämde sig Anna och jag att åka till IKEA. Jag hade kollat upp resvägen och insett att det bara var att ta spårvagnen utanför mig, väldigt smidigt! Efter en god lunch (köttbullar såklart!) så började vi vår runda. Det blev en hel del, men det behövdes ju! Nu är det lite bättre i lägenheten, har bland annat en kudde och sängkläder, vilket är en fördel tycker jag! Men glömde såklart en hel del, som bland annat galgar, så det är fortfarande lite svårt att packa upp...

Annars idag har jag varit nere och handlat en del, behövde lite startsaker, sen får jag försöka ta mig till en större mataffär för att handla alla saker man behöver. Lite andra praktiska saker så som att lämna studieförsäkran till CSN så man får lite pengar förhoppningsvis! Har även öppnat ett konto hos EDF (Electricité de France) för att kunna betala elräkningarna. Blir mycket fixa den första veckan, men så är det väl alltid! 

Nu ska jag laga mat, hörs sen!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-07 18:59:51

Låter som en riktigt bra första dag. Nu får jag lust att hälsa på :-)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-08 10:08:48

Snygg bloggen är nu! Lycka till med skolstarten! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela