Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

It's the final countdown

Publicerad 2011-09-05 18:30:52 i Allmänt,

Nu är jag klar! Har rensat (mycket) saker, slängt mat, slängt sopor. Jag har städat kök, badrum, rum, hall. Dammsugit, moppat etc. Nu är det nog finare än när vi kom hit skulle jag tro. Jag är inte helt klar med packningen men jag slänger ner det sista imorgon bitti!

Nu har jag precis duschat och klätt på mig, ska hoppa på bussen om en halvtimma för att ha en trevlig sista kväll med några kollegor. Det blir middag i Village och sen lite karoeke kanske?? 

Jag hoppas att allt kommer gå bra imorgon med all packning och att hitta till skolan/lägenheten. Jag tror faktiskt jag ska unna mig en taxi från stationen till skolan som jag måste till först. Ska inte vara så jättelångt, men det var många byten på tunnelbanan för att ta sig dit så jag ska nog ta enkla vägen, för har ingen lust att släpa upp och ner i franska tunnelbanesystemet med två väskor alltså... Dessutom kommer jag ju ända fram till dörren med taxi. Ja, det ska jag nog unna mig alltså... Ser fram emot när jag är nere och allt är fixat. Känner mig lite orolig för att ha glömt nåt, men det viktigaste är väl att jag har tågbiljetten så jag kommer till Lyon, sen får väl allt lösa sig när jag väl är framme!

Nej, nu måste jag göra mig iordning, vi får se om det blir en hälsning från Lyon nästa gång kanske!
Au revoir!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-06 08:50:06

Spännande med Lyon! När kommer din Linköpings-kompis till Lyon? Ser fram mot Lyon-rapport!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-06 12:56:32

Unna dig taxi, det är du värd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela