Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Intensiva dagar

Publicerad 2011-09-12 17:11:02 i Allmänt,

Snart har jag varit här en vecka. Det har gått fort och varit intensivt, och mycket har hunnits med! I lördags spenderades en sjukt rolig kväll tillsammans med Anna och Haval från min Linköping samt Havals kompis från Tyskland. Vi skulle gått på en fest men planerna ändrades, för kompisen hade tydligen släkt här i Lyon och var tvungen att komma och titta på en konsert med ett band där någon släkting spelade i. Så vi begav oss dit istället, och kom in gratis för att vi kände dom. (Sweet!) Det var som en liten minifestival med flera olika band, det fanns mat att köpa och dricka för dom som ville det. (Fast jag drack inget mer förutom ett glas vin hos Anna innan, kände att kroppen inte var på topp, och kände på mig att en förkylning var på gång). Men det visade sig att deras band var jättebra! Riktigt imponerad, det var vi allihopa! Efteråt så hängde vi kvar på området, pratade med tyskens släktingar, träffade bandet (otroligt sjyssta personer!) och hade allmänt trevligt. Vi begav oss sen allihopa ner mot stan för vi skulle på en klubb men det var så fullt så vi gick hem till en i bandet (tror han var kusin till Havals kompis.. Inte helt koll på vilket håll relationerna gick där). Otroligt fin och stor lägenhet, högst upp i ett hus med utsikt över hela Lyon. Avundsjuk var bara förnamnet! Alla var väldigt intresserade av Sverige och pepprade oss med frågor, vad vi gjorde här och varför. Det enda tråkiga ibland med att umgås med fransmän är att dom blir så imponerade av vår engelska så dom vill hellre prata engelska för att öva sig, så vi får inte prata så mycket franska för att öva oss... 



Bandet med Haval och Oliver framför. (Haval till höger och Oliver till vänster).
Blev iaf en otroligt rolig kväll, otippat, men det är då det blir som bäst ibland!

Söndagen var inte riktigt lika roligt, vaknade som jag misstänkt med sjukt ont i halsen, täppt, antagligen feber. Har väntat på att det skulle komma, är inte förvånad. Ett sjukt intensivt schema egentligen hela sommaren har väl tagir ut sin rätt tillslut. Idag mår jag bättre så det är skönt, blir en tidig kväll igen ikväll så hoppas jag att jag mår ännu bättre!

Bjuder på en bild från i torsdags som spenderades vid floden med massa utbytesstudenter. 


Det är rätt coolt med alla människor man träffar. Här är det folk från Italien, Polen, Sverige, tyskland, USA, Kanada och Holland! Anna är hon i blå klänning rakt fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela