Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Hemlängtan

Publicerad 2011-09-18 19:02:59 i Allmänt,

Idag har jag hemlängtan. Det kommer och går lite, visst jag längar ju alltid efter min familj, men det är ju inte lika med att jag faktiskt vill åka hem. Men vissa dagar slår det bara till, och jag skulle kunna sätta mig på första bästa plan hem. Idag är en sådan dag. Fast jag vet att det bara är söndagssyndromet. Alla tråkiga söndagssysslor som tvätt, disk och lite städ får en ju att automatiskt bara vilja ligga i soffan hemma och kolla på någon repris på tv som man egentligen inte vill se, medan mamma och pappa lagar mat.

Men jag insåg i veckan som gått att jag varit i frankrike i 3 månader. Det är en ganska lång tid! Har hänt mycket under den tiden, har lärt mig mycket under den tiden också. Och då blir jag glad av att tänka att 3 månader har gått väldigt fort, och det innebär att den månaden cirka som är kvar till Halloween kommer nog gå fort. Och sen kommer jag komma hem!! Ska boka biljett i i veckan om det är möjligt, som planen ser ut nu så kommer jag hem fredag 21 oktober!! :) 

Något som jag inte vant mig vid riktigt i frankrike är att man alltid måste betala för att tvätta. Även i hyreshusen är det så överallt. På Disney kostade det 4,3o euro, här 5 euro. Det är ju sjukt mkt pengar för 1 tvätt, inte konstigt att man vill dra ut på det så mycket som möjligt! 



Den vackra sjön i parken. Fast det blir lite konstigt med höghusen i bakgrunden.



Ett vackert växthus. Hade någon sagt till mig för 3-4 år sen att jag frivilligt skulle gå omkring och titta på blommor i en park skulle jag trott att den personen va dum i huvudet haha!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-19 08:26:07

Fast nu för tiden är det alltid barnen som lagar mat på söndagar och Lasse och jag ligger framför tv:n och kollar repriser (inte....)!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-19 14:12:51

Vilka fina bilder! Önskar jag var där och kunde gå på promenad med dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela