Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Freeeeeeeeedag!

Publicerad 2011-09-23 21:49:38 i Allmänt,

Jag är helt slut. 2,5 h marknadsföring samt 5 (!) timmars lektion om finans tills klockan 7 har helt tagit musten ur mig. (Vi fick sluta typ en kvart, tjugo mintuer tidigare vilket gjorde att alla i hela salen började applådera. Gissar att dom inte är speciellt vana vid att sånt händer) Att dessutom sitta i föreläsningssalar helt utan luftkoniditionering eller ventilation gör ju att man är trött redan efter första kvarten. jälper ju inte att det har varit mycket att göra hela veckan, samt en del festande vilket har inneburit roliga kvällar men lite mindre sömn än behövt. Så nu är jag glad att det är fredag! 


Gick efter föreläsningen till en pub/bar/restaurang precis bredvid skolan med Anna och en tysk tjej, Lydia, där vi åt en god middag. Jag åt en typ ciabatta (eller iaf en fransk version av det!) med chevre och honung och en god kopp te. Mycket gott! Nu ligger jag i min säng och tittar på film, gissar att jag inte kommer orka hålla mig vaken så länge idag! 

Än så länge vet jag inte vad helgen bjuder på. Vet bara att jag imorgon behöver tvätta och städa lite här hemma. Dessutom måste jag nog börja på franskaläxan under dagen. Men samtidigt ska det bli 26, 27 grader så man kanske ska passa på att vara ute lite också...

Nej, nu får det räcka för idag!
Förresten, om någon skulle vara intresserad så är min adress:
Résidence BUTTERFLY, appartement 211
145 Avenue Berthelot
69007 Lyon

Det är ju alltid kul att få ett brev, foto eller vykort som jag kan tejpa upp på väggen (blink, blink! ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela