Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Fransk byråkrati - Suck!

Publicerad 2011-09-13 20:00:19 i Allmänt,

Så var det dags för andra dagen i skolan. På schemat stod affärsrätt först. Rolig lärare, och en kurs som verkare hyfsat intressant. Dock lite smånervös för hur det ska gå efter att läraren efter att vi presenterat oss sa, "jaså, ja svenska elever brukar ofta ha lite svårt för juridiken här". Så det känns ju tryggt, NOT! Men det hade iaf alltid varit svenska killar, så man kan kanske hoppas att det går bättre för oss tjejer. Det konstiga var ju att vi bara var 10 personer i den klassen. Mysko. 

Efter det så var det dags för ännu mer fixande och papperspåskrivande. Det tar ju aldrig slut på papper som måste fixas, jag håller på att bli galen! Men nu har jag i alla fall tillgång till bibliotek, datorsalar och matsalen. Vi testade på lunchen idag, och kan ju säga det att det kommer ju inte duga med matlådor när man kommer hem... Förrätt, varmrätt och efterrätt serveras varje dag för 3 euro i skolmatsalen. Och gott var det också! 

Efter lunch hade jag en klass i Human Ressources management. Den här gången var jag själv, det läser inte Anna tillsammans med mig. Läskigt! Men jag behövde inte vara rädd så länge för då kommer det fram en svensk tjej till mig som har sett och hört mig prata svenska på campus, så fick sällskap iaf! 

Efter det var jag helt slut, det tar verkligen på krafterna att ha lektioner på franska. Hoppas att man vänjer sig efter några veckor för jag är verkligen däckad på kvällarna. 

Passade på att springa in på postkontoret också när jag kom hem. Och mina lådor hade kommit!! :D Så nu har jag min stekpanna, mitt lexikon och mina skor igen (plus mkt annat, men det var det viktigaste!) Men är lite orolig, för jag fikc aldrig nån avi för paketen, vilket får mig att undra om det är något problem med adressen. Det vore ju verkligen inte kul eftersom min sista lönecheck från Disney ska komma till den här adressen... Håll tummarna för mig! Men jag har fått brev till min adress så det borde ju inte vara något problem. Fick hem en faktura idag från elföretaget. Dom vill ha nästan 50 euro bara för att öppna ett konto hos dom! Måste ringa och höra vad det är för nåt egentligen. Dessutom hade dom stavat mitt namn fel, Gosefin. Det är ju annars en interessant stavning om jag nånsin skulle få för mig att byta namn...

Förkylningen går framåt, har inte ont i halsen idag, utan" bara snuvig", hostar och huvudvärk. Så det går ju i rätt riktning iaf. Som jag sa är jag helt död, så jag ska krypa ner i sängen redan nu och kolla på en film eller nåt. God natt!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-14 11:29:35

Hoppas du kryar på dig snart! Lycka till i skolan! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela