Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Första veckan är avklarad

Publicerad 2011-09-18 14:20:34 i Allmänt,

Det är söndag och första veckan är avklarad. Det har varit en vecka otroligt intensiv vecka. Kursvalen skulle göras och det har ju inneburit ett mindre magsår. Alla kurser överlappar varandra, det man vill ta funkar inte för det krockar med dom obligatoriska kurserna vi har... Det har varit ett riktigt pussel! Dessutom har man sprungit fram och tillbaka mellan olika kurser för att få en bild av vad kurserna handlar om, eftersom det inte finns några kursbeskrivningar, man får helt enkelt gå på magkänslan. Dessutom har två av mina kurser varit inställda den här veckan, så det är två kurser som jag inte har en aning om vad jag kommer läsa, så det ska ju bli spännande! 
Men nu har jag iaf lämnat in min lapp med kursval och det blir en blandning av marknadsföring, management, Human ressoruces, engelska och lite annat smått och gott. Får hoppas att det blir bra!

Annars har det varit en bra vecka. Har umgåtts med massa nytt folk, vilket är kul. Både Anna och jag har dock pratat om att det har varit skönt att ha haft nån från Sverige med sig, även om vi inte umgicks hela tiden hemma. Det har varit skönt att kunna diskutera kursval och allt, trots att vi inte läser exakt samma kurser. 

Igår bestämde jag mig för att åka till en stor park som finns här, som är känd för att vara riktigt vacker! Åkte själv för man har umgåtts så mycket med folk, så det är skönt att vara själv ibland. Tittade på massa fina blommor och trädgårdar, vandrade längs en helt stilla, vacker liten sjö mitt inne i skogen/parken. Och helt plötsligt ser jag en elefant! Det finns nämligen ett zoo inne i parken, som känns helt malplacerat. Men jag tycker ju om djur, så jag vandrade omkring och tittade på elefanter, zebror, krokodiler, apor, lejon, giraffer och massa annat. Jag vet faktiskt inte om jag sett en giraff på riktigt förut?! Dom var otroligt långa iaf! 




Flamingos!! 





Lördagskvällen spenderades med massa trevligt folk. Först var vi på en irländsk pub och efter det gick vi till en australiensk nattklubb. Internationell kväll, men inte så frankst kanske. Många av nattklubbarna här i Lyon har problem för alla hus är gamla och med dålig ljudisolering, så det går inte riktigt att ha nattklubbar. Det har dom löst med att ha klubbar på stora båtar på floden. Rätt häftigt faktiskt. Flera stora båtar på rad med hög musik och massa lampor mitt i natten! Hade sällskap hem med en finsk tjej som faktiskt bor i lägenheten ovanför mig. Trevligt att inte behöva gå ensam! 

I eftermiddag ska jag tvätta. Efter förkylningen och dom konstiga utslagen så känns det fräscht att tvätta lakan och handdukar :P Utslagen är nästan helt borta nu vilket är skönt, så jag kanske oroade mig i onödan var det var. Men nu har jag en ny sak att oroa mig för. Mina "myggbett" försvinner inte, och nån skämtade om att det kanske var vägglöss. Så nu är jag övertygad om att jag har vägglöss i lägenheten. Har jag nämnt att jag är lite av en hypokondrier ibland... (och en oroare, det kommer väl från dig, mamma, tror jag ;) ) Hållar alla tummar och tår för att det inte ska vara vägglöss, då dör jag typ... =(

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-19 08:25:07

Vadå från mig???? Jag som är så kolugn....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela