Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Avundsjuk

Publicerad 2011-09-25 21:04:20 i Allmänt,

Jag måste erkänna att jag är ganska avundsjuk på delar av min familj som befinner sig i london i helgen. Skulle gärna vara där med dom!! Själv sitter jag i min lägenhet som luktar väldigt fräscht eftersom jag har massa tvätt som hänger på tork på alla tillgängliga ytor. Det finns bara en torktumlare (inget torksskåp) som dessutom kostar 2 euro. Så jag försöker undvika att torka kläder, bortsett från typ lakan och sånt. Men det gör ju å andra sidan att det luktar väldigt trevligt hos mig! Men det blir lite fuktigt också...

Igår mötte jag upp lite andra utbytesstudenter, vi gick till en irländsk pub där det var en internationell kväll som anordnades för oss utbytesstudenter. Det var en mycket trevlig kväll, tills jag imorse insåg att jag blivit av med 20 euro. Vet flera som blev av med saker, tex mobiler och plånböcker så jag ska väl vara glad att det "bara" handlade om lite kontanter och inget mer värdefullt. Men alltid tråkigt när sånt händer såklart!

Annars vaknade jag upp i imorse, eller mer mitt på dan kanske, pigg och utvilad. Tills jag insåg att jag typ inte kunde röra mig på grund av träningsvärk. Jag insåg då att efter en sommar utan träning så tog det första styrkepasset hårt på kroppen. Jag fick rulla ur sängen sidledes för att kunna ställa mig upp. Sen blev det ännu värre när jag skulle försök sätta mig på toa. Benmusklerna gjorde så ont att jag dunsade ner på toastolen för att jag inte kunde hålla emot... Ursäkta den ingående beskrivningen, men det var fruktansvärt alltså! Så jag gick tillbaka i sängen (eller vaggade, kunde inte riktigt gå normalt) och lade mig och tyckte synd om mig själv. Men bestämde mig för att det kanske blir bättre om man går upp och går lite. Så efter en varm dusch kändes det lite bättre och jag gick mot spårvagnen. Hade nämligen bestämt mig för att åka till gamla stan här i Lyon som ska vara väldigt vacker. Så gick (långsamt!) mot spårvagnen och hoppade på. Väl i gamla Lyon så insåg jag att det finns två bergbanor som tar en upp på kullarna runt Lyon. Såklart hoppade jag på det här måste ju ses! Och vilken utsikt det var däruppe!






Lyon är en väldigt vacker stad! Att det är 25, 26 grader och sol i slutet av september gör det inte sämre!



Imorgon har jag bara en lektion mellan 11 och 12. Men måste vara i skolan 9 för att fixa det sista med mitt schema. Så förhoppningsvis så är allt schemakrångel och adminsitration löst imorgon! Håll tummarna för mig! Så efter det börjar allt externa papperskrångel istället när jag ska börja ta tag i bostadsbidraget och såna saker i stället som jag inte har haft tid/ork för att göra innan. Är dessutom ganska nervös inför veckan då seminarierna börjar, och dessa seminarier är obligatoriska och betygsgrundande vilket innebär att man måste vara aktiv och delaktig på lektionerna. Det gör mig verkligen nervös alltså :( Har min första sådan på torsdag. Hoppas att det går bra!!

Nu ska jag återgå till mitt nya Grey's anatomy avsnitt och fantisera lite mer över London. Vi hörs i veckan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela