Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Allmänna tankar

Publicerad 2011-09-26 19:50:59 i Allmänt,

Jahapp, nej så det har inte alls löst sig med schemat. Nu blev allt framflyttat till onsdag trots att allt börjar imorgon... Så nu har anna skickat ett förvirrat mail för att få lite klarhet i det här eftersom alla bara skickar runt oss till olika personer och typ är sura för att vi inte har rätt information... Men vi fick ett mail idag från han som har hand om bland annat oss nordiska länder där dom bad om ursäkt för det allmänna kaoset. Så det kanske inte riktigt ska vara så här i vanliga fall... 

Annars har jag bara haft en lektion idag, fransk kultur, som är obligatorisk för oss utbytesstudenter. Ingen hög nivå på den kursen direkt. Idag har hon gått igenom kända och viktiga museum här i Lyon som man måste besöka. Fast sen ska vi börja på lite historia och det är lite mer intressant tycker jag! 

Sitter och pratar med Hanna, min rumskompis från Disney. Får mig faktiskt att längta tillbaka lite! Jag vet att det är lätt så här i efterhand att bara komma ihåg det roliga och lätta, men vilken rolig sommar jag har haft! Är fortfarande lite sugen på att åka tillbaka, iaf för att hälsa på! Men det kanske blir sanning fortare än man tror ;) Har nämligen lite planer på att åka till Paris om några veckor, så då måste jag ju nästan ta en sväng förbi Disney! :D Vi får se hur det blir! 

Annars så märker jag att hjärnan inte riktigt är inställd på plugg-mode än. Det är svårt att få inspirationen och disciplinen att sätta sig ner och plugga ordentligt. Men det kanske också beror på kaoset med kurserna och schemat än så länge. Men måste försöka ta tag i plugget ordentligt snart...

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2011-09-26 20:38:42

jag har också funderat lite på att åka tillbaka, kollar bilder och längtat dit lite. trots alla miljoner jobbiga stunder så var det en förjäkla bra sommar ändå. vad sägs om att fira nyår där? ;D hahaha. mina hostparents sa att nyår vore bättre att spendera i paris än i marseille och så frågade dom om jag inte kände någon på disney och kunde åka dit.. men det känns som alla är borta då (eller iofs tillbaka för julkontrakt, men inte så många, inte dom bästa). <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela