Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Vinprovning

Publicerad 2011-10-30 20:08:15 i Lyon,

Idag har jag gjort en annan sak som jag aldrig gjort förut - jag har varit på vinprovning! Det pågår en vinmässa här under ett par dagar, så några kompisar hade biljetter över så jag följde med. Det var faktiskt väldigt spännande. Vi smakade många spännade viner. En spännande, som inte var så god, var vin med pepparsmak. Konstigt. Men nu har jag lärt mig lite hur man ska smaka viner och hur man gör. Fast jag tyckte nog att en av champagnerna vad godast av det som vi smakade! Många av mina kompisar köpte massa viner, men jag kände inte att jag kan tillräckligt om vin för att tycka att det är värt att lägga pengar på "fina" viner. Men nån gång i framtiden vore det kul att kunna lite mer om viner! 



Den enorma utsätllningshallen



Sofia och Anna

Annars har jag precis ätit middag, det blev spaghetti och köttfärssås - mycket gott! Hade tänkt sätta mig och plugga nu efteråt, men jag gjorde en deal med mig själv precis. Jag ska inte plugga något idag, ska ta mig en helt pluggfri helg. Istället ska jag plocka och städa undan lite här, och fix disken. Så lite hushållsarbete idag, så tar jag tag i plugget imorgon istället. 

Imorgon har jag kulturlektion, ska lämna in min uppsats som jag skrivit tillsammans med Flavia, en italiensk tjej. Sen är det lektioner i marknadsföring och finans. Men det känns som att det blir en helt okej dag. Speciellt eftersom jag är ledig på tisdag för det är helgdag här i Frankrike! 

Ha en trevlig söndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela