Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

14 oktober

Publicerad 2011-10-14 20:10:23 i Lyon,

Puh, det har varit en tuff vecka. Mycket att göra och dessutom en begynnande förkylning eller nåt som inte är på topp. Inte konstigt att man känner sig trött. Framförallt har jag varit stressad över en presentation som jag ska ha på måndag. Man är i grupp om 4, och jag pratade med mina gruppkompisar och dom sa att dom skulle skriva till mig på Facebook. Men efter att dagarna gick och jag aldrig hörde nåt så skrev jag till dom och hörde. Fick inget svar och ingen av dom var på föreläsningen så börjar ju jag småpanika. En 30-minuters presentation är ju liksom inget jag skulle kunna improvisera på franska direkt. MEN, när jag kom hem från skolan så hade dom mailat mig och berättade att dom förstod att det var svårt för mig så dom hade gjort hela/höll på att göra presentationen och att dom skulle maila mig min del så jag kunde lära mig. Vissa skulle kanske tycka det var ojysst att inte inkludera mig, men jag känner att jag ändå inte skulle kunna bidra något, så det är hur skönt som helst! Och lära mig saker utantill på franska det kan jag, det är så jag tagit mig igenom presentationerna Linkan. Så nu känner jag att stressen har släppt rätt mkt, vilket är skönt!

Sitter på FB och chattar med Gussy och Chrisse, två jobbarkompisar från Disney som jag verkligen blev bra kompis med. Saknar dom mycket, vi hade sjukt roligt tillsammans. Mycket galet! 

Jag tänkte på massor som jag skulle skriva ikväll, men allt verkar ha försvunnit. Jaja, återkommer väl om jag kommer på något. 

Ha en bra fredagkväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela