Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Höstmys

Publicerad 2011-10-11 20:23:03 i Lyon,

Sitter och strugglar med min kurs Fondamentaux de la Finance (finansens grunder). Tycker att det har varit okej att hänga med men sen insåg jag igår på vårt seminarium att jag nog måste kolla igenom det lite mer. Det är egentligen inte det teoretiska i kursern, utan snarare matematiken. Dom har en helt annan approach till matte här, och definitivt högre nivå än vi känns det som. (Fast det är nog det ända där dem har en högre nivå känns det som). Tände mina ljus här på mitt matbord för att göra det hela lite mysigare.





Egentligen är det fest på gång ikväll. Men jag vet inte om det är en förkylning som smyger sig på eller bara trötthet efter helgens bravader, men jag känner mig inte på topp. Så jag väljer att lyssna på kroppen, det blir hemmakväll för mig ikväll. Håller på att ladda två avsnitt av Grey's anatomy att mysa med om en stund. 

Annars var jag inne en snabbis i ett av dom stora köpcentrena här i Lyon. Hösten har ju hastigt och lustigt kommit hit. Kyligt på morgonen och kvällar, även om det fortfarande är runt 19-22 grader på dagarna. Men har snabbt insett att min jeansjacka inte kommer hålla många veckor till. Men usch, jag hittade verkligen inget jag gillade. Vill ha min skinnjacka som är hemma i Sverige. Ska genast surfa in på postens hemsida och se hur dyrt det skulle vara att skicka den... 
Men i brist på annat tänkte jag visa min nya, fina väska som jag köpte i Marseille förra helgen:

Ett riktigt trevlig reafynd!

Annars tänkte jag visa två posters jag köpte i Paris för att göra det lite trevligare i lägenheten. Jag kan ju inte sätta upp nåt på väggarna (det skulle dessutom krävas en slagborr tror jag...) så jag har tejpat upp dom här på min garderob!





Fina va! Visst lite klychiga, men jag gillar Paris =) Nu är det lite trevligare i lägenheten tycker jag iaf. Svårt att göra det så personligt när jag inte har några fotografier eller egna tavlor.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-10-12 02:37:12

Åh älskar när det börjar bli dags att tända ljus. Bland det mysigaste med dom mörkare månaderna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela