Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Svensk frukost

Publicerad 2011-10-26 19:46:11 i Lyon,

date: nej det blev inget mer plugg idag. Det som är så skönt med att ha ett väldigt flexibelt schema är att jag kan ta en sån här slappdag om jag vill (även om jag får ta igen det en annan gång). Så jag har precis ätit middag och tagit hand om disken. Hade ingen inspiration så det blev skinkomelett till middag. Det har blivit mycket omeletter sen jag kom hit. Och med tanke på ägg - jag saknar kaviar. Jättemycket! Det är det bästa pålägget på mackor liksom näst efter leverpastej. Och ännu värre är att IKEA här inte säljer det. Gaaaah. Tråkigt! Fast jag har faktiskt hittat en variant av leverpastej. Fast det är typ levermousse eller nåt. Men det ser ut och smakar nästan likadant som "vanlig" leverpastej, fast lite mer i mousseform. Gissa om jag blev glad när jag hittade det. Plus att jag dessutom har hittat mörkt bröd, som inte är en stenhård, tysk, mörk, bittersmakande variant. Nu är det bara filmjölken som saknas så har jag en komplett svensk frukost!!

Imorgon så blir det en tidig morgon, måste ta igen lite som jag borde gjort idag. Men jag går hellre upp kl 6 imorgon med nya tag än sätter mig nu omotiverad samtidigt som jag vet att det kommer gå bättre om jag gör det imorgon iaf! Efter det är det föreläsning i finanskursen. Brukar vara helt okej föreläsningar. Sen på eftermiddagen är det engelska. Har en kort presentation om Kinas import som jag ska göra. Det är faktiskt ganska häftigt. Jag brukar ALLTID vara nervös för att göra presentationer. Alltid. Även på svenska. Men i jämförelsen i att göra det på franska så kunde jag inte bry mig mindre faktiskt. Vilket är otroligt skönt. Att jag dessutom känner mig som en av dom bästa i klassen hjälper nog till lite. Så det känns inte som nåt speciellt. Dessutom handlar det bara om 10 minuter så det är ju jättekort. 

Nu ska jag titta på en film och fortsätta njuta av min slappardag!



Slänger in en bild från när jag var i Paris för några helger sen!


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-27 00:21:15

Vilken film blev det? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela