Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Shopping

Publicerad 2011-10-22 12:32:53 i Lyon,

Det har varit lite knas med internet här, sitter och surfar på det trådlösa men det lägger ner lite då och då. Det är otroligt hur beroende av internet man är, speciellt om man bor ensam i en liten lägenhet. Det blir lite tråkigt! Så ska ge mig ut på stan snart. Det är en ganska tråkigt helg här överlag. Alla på det engelska programmet har lov nu och folk åker bort, andra har familjen här i helgen. Anna är borta i helgen också, så det är tomt här! Även om jag hade en trevlig kväll igår med dom norska och danska personerna. Det var trevligt, och jag tycker det är fantastiskt att vi kan sitta och prata 3 olika språk men ändå förstå varandra! Så skulle jag försöka prata med nån nu tror jag det skulle komma ut lite norsk dialekt alltså :P 

Jag var en snabbis på stan igår efter skolan också, det började bli jackkris! Men efter många vändor på stan så hittade jag äntligen en jacka! Det känns skönt att slippa frysa för det har varit riktigt kallt dom senaste dagarna i min jeansjacka. Även en halsduk och ett par vantar inhandlades. Men behöver komplettera med ett par höstskor också. Converse är lite kallt när det är 3 grader ute... Skulle också behöva - ja, jag vet inte riktigt vad namnet är för det, inte en datorväska som man bär på axeln, utan ett datorskydd liksom. Fast det är inte första prioriteringen, bara om jag råkar snubbla över nåt som passar. 

Imorse hände det en lite lustig sak. Det ringde på min dörr fast jag sov så jag förstod inte riktigt vad som hände, trodde jag drömde lite. Så när jag väl fattade att det ringde på riktigt så var det ingen kvar. Men jg undrar vem det var, för jag hörde att folk pratade på engelska när dom gick därifrån. Dom ända jag känner i huset är Elina och Filip, men jag undrar varför dom inte smsade om det var nåt? Jaja!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-22 19:13:28

En sleeve kanske? Men den är nog inte så skyddande

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela