Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Nu är det verkligen höst här...

Publicerad 2011-10-19 18:28:57 i Lyon,

Det är onsdagkväll och halva veckan har redan gått. Tiden går fort här! Om tre veckor vid den här tiden sitter jag på flyplatsen och väntar på att åka hem! Jag hoppas att tiden går fort dit. 

Här i Lyon idag har det varit riktigt ruskigt, riktigt höstigt. 10 grader och regn hela dagen. Fast det gör mig inte så mycket. Jag har tänt lite ljus i min lägenhet och myser med en kopp te samtidigt som jag pluggar. Jag gillar mys! Nu har jag precis satt på pastavatten, det vanskan pasta med tonfisksås. Jag har typ levt på tonfisk sen jag kom hit, men det är så lätt och smidigt att göra i mitt lilla kök. Det blir allt från tonfisksås, tonfiskmackor, tonfisksallad, tonfiskröra. Riktigt smaskigt! 

Igår hade jag en mycket trevlig kväll. Hade lite tjejkväll hemma hos mig, vi drack lite vin och snacka skit. Mest om Frankrike. Det finns mycket att klaga på, men vi insåg att vi verkligen gillar frankrike men det är också skönt att ha saker att klaga på och jämföra med sverige! Efter det gick några hem för dom, medan jag och Anna tog bussen in till stan för att fira en italiensk tjej som fyllde. Det var massa folk så det var kul! Men jag hade uppgifter att förbereda inför min franskalektion idag så jag var hemma i hyfsad tid ändå. 

Idag har jag haft franskalektion, enda lektionen på onsdagar, så det är skönt. Har fixat lite administrativa saker också. Sen skulle jag sätta mig och plugga i skolan, men är det nåt det är brist på är det studieplatser. Så efter 20 minuter gav jag upp. Passade på att åka in till stan en snabbis för jag behövde leta efter en höstjacka. Men jag kan verkligen inte hitta någon jag tycker om! Däremot köpte jag en ny väska som jag kan ha till skolan, min jag har nu är verkligen proppfull, den är lite för liten för att få plats med alla saker. Men den här nya blir nog bra! Men jakten på höstjackan fortsätter, men hittar jag inget snart är jag nog beredd att betala avgiften för att få min skinnjacka skickad hit... Känner att min jeansjacka inte riktigt håller i 10 grader och regn i tre veckor till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela