Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Nordiskt valutasamarbete?

Publicerad 2011-10-25 19:03:25 i Allmänt,

Läste en ganska intressant artikel på Aftonbladet om ett nordiskt valutasamarbete om eurosamarbetet skulle spricka. Det är väl ingenting som är aktuellt, men det var en intressant tanke. Men det roligaste i den här artikeln var den lilla enkäten som journalisten gjort och tillfrågat olika personer vad den här gemensamma valutan skulle heta. Dom flesta tillfrågade hade inga speciellt fantasifulla namn. Men det som stod ut mest var nog förslaget som Anders Sällström, ekonomisk talesman hos Kristdemokraterna, kom med - Vikingapengen. Va? Vad tror ni om det? Hahaha, jag skrattade rakt ut när jag läste det. Låter ju som ett brädspel liksom. Jag kan inte sluta skratta! Fast det skulle kanske kunna muntra upp EU-toppmötena i Bryssel eller nåt när man kan lyssna på utländska personer försöka uttala detta namn! Hihihi, det var väldigt roligt tycker jag! 

Tänk er när ni står på ICA: Det blir 120 vikingapengar och 75 vikingaören! Hihihi

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-26 09:16:12

Gulligt namn, tycker jag, men oj så krångligt :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela