Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Middagsfailure

Publicerad 2011-10-25 18:10:55 i Allmänt,

Skulle göra en god middag, chili con carne närmare bestämt. Hade alla ingridienser hemma och sätter igån. Men medan jag häller i vita bönorna inser jag mitt misstag - jag har köpt okokta bönor!! =( Alltså, tycker det är lite elakt att skriva vita bönor i tomatsås och visa en bild på en gryta med bönor när det är okokta bönor. Dom allra flesta brukar ju vara färdiga redan... Så jag fick försöka pilla ut alla bönor och sen blev det köttfärssås med en macka till, eftersom jag varken hade pasta eller ris hemma - det var därför jag skulle passa på att äta chili con carne. Det var inte det godaste jag ätit. Även om jag tycker om köttfärssås så är det faktiskt inte så gott att äta det med sked...

Men jag måste visa en rolig sak. Här kan man köpa fryst köttfärs i jääteförpackningar som det bara är att hälla ur lite när man vill ha - väldigt praktiskt. Men det roliga är hur det ser ut när det är fryst, titta:



Det ser ju ut som typ hamstermat eller något liknande. Det roliga är att efter ett par minuter är det klart och då har det skrumpnat ihop till vanlig köttfärs. Mycket underligt - men praktiskt och billigt!


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-26 09:17:29

Ser ut som strimlad skinka att lägga direkt på pizzan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela