Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Marseille!

Publicerad 2011-10-03 22:15:31 i Allmänt,

Okej, här kommer en liten beskrivning av helgen! Jag kom fram hyfsat sent på fredagkvällen, Josefin mötte mig vid tåget. Sen tog vi metron in till gamla hamnen. Första surprisen där, trodde inte ens Marseille hade tunnelbana :P Sen var det ju den där konstiga saken att  bussarna slutar gå vid 9 så vi fick vandra hemåt, inte jättelångt men Marseille är ju som ett mini-San Francisco, med branta backar. Så 20 minuter uppförsbacke med packning i värme. Kan ju sammanfatta det med att jag var något svettig på ryggen när vi kom fram! Efter en god middag och ett glas vin stupade vi isäng och somnade på en gång! 

Dagen efter svirade vi snabbt om till bikini och begav oss mot stranden. Har ju bara badat en gång i sommar, i Italien med familjen, så jag såg verkligen fram emot att bada lite mer innan sommaren försvinner! Det kändes helkonstigt att ligga på stranden och sola och bada (även om det var lite kallt i vattnet) första oktober. Men det var jättemysigt på stranden och otroligt skönt i solen! Precis vad jag behövde. 


En av Marseilles stränder. Mysig!

Efter det så gick vi hem och vilade lite, efter en sväng förbi shoppinggatan, vilket resulterade i en ny, fin väska för mig! Vi mötte sedan upp Josefins kompisar vid mataffären, det planerades tacos till middag. En mycket trevlig middag, med trevliga tjejer. Men, min kropp gick under den här helgen in nåt sorts semester-mode, vilket ofta brukar innebära att jag blir sjukt trött. Vilket jag också blev. Jag hade nästan svårt att hålla mig vaken under middagen. Så tillslut när vi skulle gå ut till en nattklubb insåg jag att det går inte. Jag var för trött. Så jag stannade hemma när dom andra gick ut. Kul tjej va?? Härligt intryck jag måste gett :P Men jag insåg att jag var alldeles för trött för att ha kul, och då känns det mycket mer värt att sova än att spendera massa pengar. Men tjejerna verkade ha haft kul iaf, så det var ju bra! Förlåt om jag var tråkig!

På söndagsförmiddagen, efter en god frukost, gick vi ner mot hamnen. Vi hade bestämt oss för att ta en båttur ut till en mysig ö utanför Marseille. På bilden nedanför är vi strax nere vid hamnen. Mycket segelbåtar och en brant gata.



Båtresan tog 30, 40 minuter. Vi visste egentligen inte speciellt mycket om ön vi skulle till. Men vi kände inte för att ligga på stranden igen, och allt är stängt på söndagar annars här i frankrike. Så vi bestämde oss för att åka båt. Och vilken överraskning vi fick - otroligt vacker ö! Mitt internet har lite problem idag, det tar evigheter att ladda upp bilder. Så jag fortsätter att visa det imorgon, för nu måste jag sova.

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela