Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Måndag

Publicerad 2011-10-31 10:19:53 i Lyon,

Så var det måndag igen. Tiden går läskigt fort här ibland. Jag ska snart gå till skolan, första lektionen är Introduktion till den franska kulturen. Fruktansvärt ointressant kurs, men 3 lätta högskolepoäng. Det som varit lite intressant var genomgången av frankrikes historia som jag inte är så insatt i förutom turerna kring franska revolutionen. Men genomgången av Lyons alla museum och kulturställen kunde jag ha googlat upp själv om jag var intresserad... 

Insåg precis när jag tittade i kalendern att den här veckan innebär halva terminen. Föreläsningarna ligger vi lite längre fram i, men seminarierna är hälften nu. Så nu börjar nedräkningen mot jul! Jag hade mailat Anna, min fadder från Linköping som bodde här i Lyon förra året med massa frågor och funderingar om hur allt funkar här. Fick svar imorse och det var skönt att läsa. Hon visste ingen erasmusstudent som inte hade klarat kurserna och allt hade gått bra för henne. Hon rådde mig också att ta två kurser från det engelska programmet i vår för att vara säker på att det funkar med tillgodoräkningen hemma sen, och det är precis vad jag ska göra! Så våren hade varit mycket enklare för henne, trots att hon läste mer poäng. Känns skönt att höra, för det är precis vad jag ska göra! 

Nej, nu måste jag packa väskan för dagen och gå till skolan. Måste skriva ut uppsatsen innan lektionen!
Ha en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela