Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Lunchrast

Publicerad 2011-10-28 13:49:53 i Lyon,

Sitter i skolan och skriver på min franskauppsats. Har haft föreläsning i marknadsföring på morgonen. Rätt okej kurs, men irriterande för folk har ingen respekt för läraren. Folk kommer försent, svarar i telefon (!) under lektionen, prata högt. Läraren får säga till var 5:e minut, men det är typ ingen som bryr sig. Jätteirriterande för mig som verkligen behöver lyssna intensivt för att förstå...

Nu ska jag springa iväg till min sista lektion för veckan, engelska. Lätt kurs! Men man vill inte komma försent, för då måste man sjunga för hela klassen!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-28 22:21:39

Sjunga? är det sant, vad får ni sjunga för nåt då? :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela