Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Kulturuppsats

Publicerad 2011-10-27 08:56:00 i Lyon,

Sitter i skolan och har redan varit här en timme. Väldigt olika hur motivationen kan vara mellan olika dagar och om man sitter hemma eller i skolan. Jag har iaf nästan skrivit klart min uppsats om domkyrkan i Lyon som ska lämnas in på måndag i min fransk kultur-klass. Ska snart börja min resumé om en tidningsartikel till min franskaklass. Ska läsa igenom vad jag ska säga på min engelskapresentation också, men det bryr jag mig inte så mycket om. Får improvisera lite. Efter lektionerna har jag lite annat som ska göras också, men det ska nog gå bra, för jag känner mig väldigt effektiv idag! Men känner mig lite irriterad på en sak också. Kom till skolan tidigt och kände mig duktig. Sitter helst i biblioteket och pluggar, det är tyst och lugnt. MEN det öppnar inte förren kl 9. Det tycker jag är galet, det är på ett stort universitet liksom. Det borde öppna senast klockan 8 tycker jag. I linköping öppnar det 7.30. Men det är väl bara sånt man måste vänja sig vid. Så nu sitter jag i cafét istället! Luktar gott här iaf från allt kaffe!

Till Maria: Det blev Sex and the City 2! ;) (Och tack för matförslagen!)



Kyrkan, eller katedralen, som jag skriver uppsats om! Den är väldigt vacker tycker jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela