Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Internet connexion

Publicerad 2011-10-24 13:06:00 i Lyon,

Wohooo! Jag har internet igen! Det har verkligen varit en tålamodsprövande helg - den helgen när jag varit hemma och tagit det lugnt, då funkar inte internet. Så jag har tränat både tålamod och uppfinningsrikedomen i en 19 m2 stor lägenhet. Det gick sådär - kom fram till att det enda jag kan göra utan internet är att att diska, tvätta, plugga och vika trosor. Men nu är mina underkläder fint vikta, min toalett är väldigt ren och jag har inte så mycket plugga att göra. Så som belöning tillät jag mig en liten sovmorgon. Men, det ända jag inte orkade ta tag i var disken, så det ska göras idag istället. Det fick ju räcka med hushållssysslor på en och samma helg. 

Den här veckan är skönare än vanligt för både kultur - och franskalektionerna är inställda pga av "höstlovet" som jag inte har... Fast dom lärarna jobbar ju inte för Business school utan en annan institution, så dom har ledigt = vi har inga lektioner. Så schemat är ännu skönare än vanligt. Fast det kan vi väl vara värda med tanke på att alla andra är bortresta på tågluff/italien/irland/amsterdam och jag vet inte allt. Så mitt schema ser för veckan ut som 15.30-17.00 och 18.30-20.00 idag. Tisdag 14-16, onsdag ledig, torsdag 10.30-16.00 och fredag 10.30-15.30 Inte allt för betungande! 

Nu ska jag ta tag i disken så jag får en ännu renare lägenhet!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela