Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Helvetesmåndagar

Publicerad 2011-10-10 22:01:19 i Allmänt,

Okej, så nu har jag överlevt den jobbigaste dagen på veckan. Överlevde seminarierna, även om en rolig grej hände på företagsrättslektionen. Vi sitter och väntar på att läraren ska komma. Men hon är sen. Så vi väntar lite till. Efter ett tag börjar folk undra (ska tilläggas att hon inte dök upp förra veckan) och när det gått 20 minuter så börjar folk gå. Men jag hade en lektion till efter så jag tänkte att jag skulle utnyttja tiden och ett tomt klassrum till att plugga. Så jag sitter ensam i ett klassrum med papper utspridda överallt när läraren plötsligt öppnar dörren och kommer in. Det blev ingen lektion tyvärr, vilket jag tycker är konstigt. Jag var ju där och var beredd att ha lektion. Jag tycker inte jag borde straffas för att dom andra inte dök upp...

Men vad som är ännu bättre är att allting äntligen är klart med schemat! Wohoo, det tog en månad men nu är alla kurser fixade, jag är inskriver och det passar med schemat, har lyckats pussla ihop det. Det är verkligen ett orosmoment mindre. Det känns som om man äntligen kanske kan fokusera lite mer på själva kurserna än bara pysslet att få ihop dom. Så tänkte rita upp en liten bild för er om hur mitt schema ser ut!

Uppdate: Schemat blev helt omkastat när jag publicerade det. Ska försöka göra om det ikväll så ni får se!

Som ni kan se är det faktiskt ett hyfsat schema. Måndagar är ju helt klart tuffast. 3 seminarer (TD) på rad och det sista slutar 8. Har aldrig slutat senare än 5 tror jag i Linköping. Annars är jag faktiskt nöjd med schemat. Kultur, franska och engelskakurserna är inga problem, inte alls svåra. Det är dom andra 4 som kommer vara dom jobbiga såklart! 

Har precis kommit hem. Jag och två andra tjejer bestämde oss för att gå till en nyöppnad restaurang/bar/café bredvid skolan där vi åt middag och drack en öl. Tyckte vi var värda det efter en lång dag! 

Ska berätta mer om Paris nån annan gång, men nu måste jag sova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela