Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Glad och stolt!

Publicerad 2011-10-17 21:21:53 i Lyon,

Det är en väldigt lättad och stolt tjej som sitter här. Presentationen avklarad och det gick bra. Nu har jag gjort det absolut jobbigaste på hela terminen på den kursen. Känns väldigt, väldigt skönt! =)

Men sen jag gick på mitt seminarie för företagsrätt för första gången för dom har varit inställda innan. Och det första läraren säger är: nu ska vi ha ett skritligt förhör på vad ni lärde er i förra kursen förra året. Öhhh, tänker ju jag. Jag förklarar för henne min situation och jag behöver inte göra provet. Men ju längre lektionen går desto mer inser jag: det här går inte! Den kursen är på tok för svår för mig att klara av, jag satt som ett frågetecken hela tiden. Jag insåg att jag tagit mig vatten över huvudet - att läsa fransk juridik på franska. Så jag och Anna har bestämt oss för att hoppa av den kursen, och läsa den på engelska nästa termin. Detta gör en väldig skillnad i min arbetsbörda för den var verkligen min jobbigaste kurs. Två lektioner i veckan försvinner, varav en på måndagar som ju har varit min jobbigaste dag. Det innebär också att jag har 3 poäng för lite den här terminen men, det gör inte så mycket, det är bara att jag läser 3 poäng mer nästa termin och med en, eller två kurser på engelska gör det ingenting att ha lite mer tycker jag, det känns definitivt värt det! Så jag har tagit ett aktivt beslut idag, och det känns jättebra! =)

Så just nu svävar jag som på moln, det känns fantastiskt skönt. Skolveckan känns helt plötsligt inte jobbig att tänka på längre utan snarare rolig och motiverande! =) Dessutom försvann min enda lektion klockan 8 på morgonen så jag kan inte längre klaga på schemat!

Något som gör mig på bättre humör är att jag fick ett mail från kontoret för internationella relationer. Jag betalade en ganska saftig avgift innan jag kom hit för att få hjälp med att hitta lägenhet via universitetet. Nu visar sig att vi får tillbaka dom pengarna! Det hade inte jag fattat! Så det känns ju fantastiskt, det handlar om 300 euro, så det blir en trevlig present. Så jag är på bra humör haha!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-18 11:09:24

Åh, vad många glada nyheter på en gång! Härligt, härligt!

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-18 17:08:40

Grattis Jossan! Duktig du är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela