Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

4 oktober

Publicerad 2011-10-04 19:44:00 i Allmänt,

Nej, nu får det faktiskt räcka för ikväll. Huvudvärken från en eftermiddag i en varm föreläsningssal utan AC eller ventilation har inte velat ge med sig, så smällde precis ihop engelskaläxan, får fortsätta med det imorgon! Känner att jag inte är van vid det här att med att läsa alla kurser på en gång. I linköping läser vi en kurs i taget och sen tentar man av den innan man börjar med nästa kurs. Finns väl för - och nackdelar med båda metoderna, men jag är inte van vid att behöva dela upp min tid på olika saker/läxor/uppgifter. Just nu är det lätt att det blir dom roliga/lätta uppgifterna först och dom jobbigare (som kanske är mer bråttom egentligen) hamnar i skymundan. Måste få bättre disciplin när det gäller det där, får jobba ut nån smart teknik! 



En trött Josefin efter en lång dag...



... men ändå en ganska nöjd tjej eftersom jag hunnit med en tvätt samt jag åt korv och potatismos till middag och ska precis titta på min film som har laddat klart! Det hade ju kanske kunnat bli lite bättre av att få äta en svensk kannelbulle såhär på kanelbullens dag, men nåt sånt har jag inte hittat här i baguetternas land. Jaja, God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela