Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

13 oktober 2011

Publicerad 2011-10-13 21:09:14 i Lyon,

Jag brukar sätta en gräns för mig själv på kvällarna när jag måste sluta plugga. Vanligtvis ligger den gränsen runt 9, om det är något speciellt runt 10. Efter det har jag ofta svårt att koncentrera mig och lära mig nåt nytt. Så för att ge hjärnan en chans att slappna av innan jag ska sova brukar det vara en bra gräns. Så nu har jag satt min gräns idag även om jag skulle kunna fortsätta länge till, men jag har ont i fingrarna av att skriva så mycket! 

Har faktiskt varit till IKEA idag. Vi fick sluta tidigare och jag hade ingen lust att gå hem så passade på att åka dit. (Jag hade faktiskt tänkt åka dit, det var inte bara så att jag fick för mig att strosa runt på IKEA...) Det var lite småsaker som jag behövde som handdukskrokar, galgar och lite annat smått. Men nu har jag fler galgar än vad jag har plagg att hänga på galgarna, så nu måste jag shoppa nya kläder också. Tråkigt!
Dessutom hade jag tänkt köpa ett täcke, för det börjar bli kallare och jag har bara en filt, men när jag såg priserna bestämde jag mig för att klä på mig och hålla ut en månad och stoppa ner ett täcke i resväskan när jag är hemma. Som mamma påpekade får man ju faktiskt ha 23 kilo med SAS. Så jag har redan börjat göra en liten lista i huvudet med saker som jag kommer på finns i mina lådor där hemma! :) 

Har pratat med Maja från min klass lite idag. Vi ska boka en en helg när jag ska åka ner till Aix-en-Provence och hälsa på, det ska bli jätteskoj! 

Nu tror jag inte att jag har nåt mer kul att berätta så tackar för mig idag!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-10-14 12:11:44

Åh jag önskar jag hade råd att shoppa lika mycket som du! Blir avundsjuk så fort du har shoppat

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela