Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Sovmorgon...

Publicerad 2011-11-21 12:35:34 i Lyon,

Jaha, så jag har haft en verklig kaosmorgon. Det börjar med att jag vaknar av mig själv. Skönt tänker jag, att inte behöva vakna av klockan. Så ska bara kolla på mobilen vad klockan är och se om jag har tid att ligga kvar i sängen lite. Det är då jag inser att min telefon har stängt av sig under natten. Så jag hade några svettiga minuter innan jag har fått igång mobilen för att se vad klockan är, eftersom jag inte har någon annan klocka. Så jag inser snart att klockan är kvart över 9 och jag sovit två timmar längre än vad jag hade tänkt... Så det var ju bara att hoppa upp ur sängen och in i duschen. Inte för att jag hade bråttom till lektionen för den började kl 11, utan mest för att hinna med lite grejer innan. Så när jag duschat i rekordfart och ätit frukost så inser jag att det är rätt lugnt med tid ändå, så sätter igång och städa toan. Efter ett tag så börjar jag fundera, hm, vad är klockan egentligen? Min morgon blev helt upp-och-nervänd iom att jag försov mig, blir ofta så för mig. Så när jag tittar på klockan inser jag att den är 10.38 och min lektion börjar 11. Då stod jag i morgonrock och det tar ca 15-10 minuter att gå till skolan. Jag kan nog lugnt säga att jag aldrig klätt på mig och gjort mig iordning så fort! Men hann med kläder, smink, borsta håret och packa väskan på 5 minuter, och 10.45 power walkade jag till skolan. Och hann i tid! Fast bara för att vi alltid börjar 5 minuter sent på den här lektionen. Men jag var genomsvettig när jag kom fram, för det var jättevarm ute idag, så duschen imorse känns lite onödig nu :P

Men näst sista lektionen i den kursen avklarad och nu ska jag snart äta lunch med Anna, innan en lång eftermiddag med plugg. Slutar 8 ikväll, så vi kanske hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela