Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Ljus

Publicerad 2011-11-15 21:06:46 i Lyon,

Har inte riktigt hunnit med det jag tänkte idag när det gäller skolan. Men det är nog ingen panik, har fortfarande ett par dagar på mig att plugga. Däremot så hann jag faktiskt med ett besök till IKEA (=mindre plugg gjort), så det säger ju sig själv. Insåg när jag satt i skolan efter föreläsningen att jag verkligen behöver ett täcke att gosa ner mig under. Så åkte dit efter skolan! Det inhandlades ett täcke, en extra kudde, och sängkläder. Dessutom tyckte jag att det behövdes mysas till hemma i min lägenhet och komma in i höststämning, så jag köpte massa nya ljus! 



Dom är lite mer oreangeröda i verkligheten, men väldigt mysiga!



Behövde nya värmeljus också. Blev en ny doft den här gången, lite typ exotiska frukter istället för gröna äpplen som jag brukar ha. Dom passar ju dessutom bättre med färgskalan i min lägenhet! 

Att ta sig hem från IKEA var däremot sjukt långsdraget och jobbigare än vad jag hade tänkt. I vanliga fall tar jag bara språvagnen direkt hem till mig, väldigt smidigt. Men det börjar dåligt redan på vägen till hållplatsen med att ena handtaget går sönder på påsen. Tyckte inte jag hade så mycket saker, men tydligen så vägde det en del. Så får typ bära påsen i famnen. Sen så ser jag att spårvagnen står där och jag börjar halvspringa, kände att jag ville hem och fortsätta lite med plugget. Men när jag kommer fram så inser jag att det är stopp på hela linjen för att det har hänt någon olycka längs vägen. Så det är bara att sätta sig och vänta. Som tur är laddade jag ner massa spel till telefonen när jag var hemma, så jag underhöll mig ändå! Ca 20 minuter senare så åker vi vidare. Men halva vägen hem så stannar trafiken IGEN, på grund av en anna olycka som hänt. Så en resa på 20 minuter tog ca 1,5 timmar. Och med tanke på min trasiga påsa var det inte aktuellt att hoppa av och krångla sig hem med bussar och tunnelbana... Så där försvann pluggtid. Men jag försöker ta igen det lite nu, men börjar bli trött så ska nog inte göra så mycket mer idag!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-15 22:08:02

Va mysigt att handla på Ikea! Fint med ljusen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela