Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Söndagsstök

Publicerad 2011-11-20 13:02:46 i Lyon,

Det är redan söndag igen. Herregud, vad fort tiden går här. Om en vecka är det första advent! Vi ska ha adventsfika med en stor grupp svenskar här i Lyon då, det ska bli mysigt!

Mysigt hade vi igår också! Jag, Anna, Sofia och Erik hade en väldigt trevlig kväll. (Sofia och Erik läser vanliga civilekonomprogrammet hemma i Linköping och är också här på utbytestermin). Vi lagade köttbullar (hemgjorda såklart!), potatis och brunsås. Till efterrätt blev det svenskt lösgodis som sofias familj hade haft med sig när dom var här och hälsade på och sen glögg och pepparkakor. Väldigt gott! Det var skönt med en lugn kväll eftersom jag har mycket plugg att göra idag. Eller, mycket saker överlag att göra. Jag har tom skrivit en liten lista så jag inte ska glömma bort allt ;) Veckan kommer vara ganska tuff med alla vanliga lektioner och seminarier, och dessutom två midterms. Just nu sitter jag och traglglar med finansen som kommer först, på onsdag. Sen är det marknadsföringen på fredag. Jag börjar känna mig lite stressad över att det faktiskt bara är 4 veckor kvar cirka innan jag kommer hem. Det är liksom så mycket som ska hinnas med, både pluss och utanför. Dessutom är det jättetråkigt att folk börjar åka hem hem snart. Björn har bara två veckor kvar innan han åker hem, sen börjar folk droppa av en efter en. Det är inte speciellt många som stannar ett år, ja vet kanske 4-5 förutom jag och Anna. Det är tråkigt! Men om man ska se nåt positivt i det hela, så kommer jag få sjukt mycket saker till min lägenhet för alla vill ge bort sina saker när dom åker :P Så får väl se om man hittar nåt bra som man kan ta över! Jag har redan paxat en brödkniv och en skärbräda från en dansk tjej! 

Nu ska jag fortsätta bocka av saker från min lista, jag återkommer med uppdatering lite senare i eftermiddag! 

PS. Sitter och tittar igenom gamla bilder, vet du när dom här är ifrån Maria? Jag kommer inte ihåg!









Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-20 13:45:06

Jag kommer inte heller ihåg! Känner inte igen bakgrunden heller. Tror jag inte har sett dom här bilderna :O vad kul att du visade dom, blir att spara! <3



Saknar dig! Du är så duktig, själv har jag tröttnat på pluggandet just nu, måste ta mig i kragen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela