Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Skolkning

Publicerad 2011-11-07 10:15:54 i Lyon,

Jag har egentligen kulturföreläsning klockan 11. Men jag har faktiskt bestämt mig för att hoppa den. Visst, den är obligatorisk men hon tar aldrig närvaro, hon har gjort det 1 gång på hela terminen. Dessutom får man ha 2 ogiltiga frånvaro/kurs/termin. Så, jag prioriterar bort den idag! Ska smsa en kompis och fråga om jag kan få anteckningar, hon skriver alltid ner dom direkt på datorn! Min nästa lektion börjar 15.30 så jag stannar hemma tills dess. Och nu ska ni inte tro att jag stannar hemma för att jag är lat och tycker det är ointressant. Nej, jag har faktiskt massa andra saker att göra som jag prioriterar före den sjukt tråkiga kulturkursen. Framförallt är det att förbereda seminariet i finansen till ikväll. Har suttit mycket med gamla uppgifter för att förstå, men har inte hunnit med att förbereda dagens. Även förbereda lite inför morgondagens Human ressurces-föreläsning. Och lite annat smått och gott. 

Sen kan man ju inte komma undan med att det blir lite hushållsssysslor också när man väl är hemma. Tänkte passa på att handla och laga lunch och middag till ikväll nu för att slippa det när jag kommer hem klockan halv 9 ikväll när affären redan har stängt. Tvätt av underkläder börjar behövas inför min stundande resa! Jippie, bara ett par dagar kvar! :D 

Lägger upp en bild på...trumvirvel... min första hela kaffe som jag druckit! Fikapaus i Paris för några veckor sen!




Och, det smakade inte helt illa. (Fast sen var det ju också en café creme med socker i hehe...) Men ändå! Någon dag så kanske man till och med kan tycka om kaffe lite :P

Nu ska jag fortsätta med plugget. Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela