Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Skolarbete

Publicerad 2011-11-04 09:20:50 i Lyon,

Sitter i skolan och skriver på min marknadsföringsuppgift som jag som sagt ska lämna in på måndag. Har suttit lite drygt en timma nu och jag tycker att det går framåt faktiskt och har börjat få grepp om uppgiften. Jag ska skicka in den till gruppen på söndag senast, för dom måst ju rätta den lite. Även om jag har utvecklats mycket i franska så sitter ju grammatiken tillräckligt för att lämna in till läraren direkt :P Men det börjar kännas helt okej iaf, inte lika stressad över det. Har faktiskt skrivit nästan 4 sidor på franska nu och jag började skriva igår (fast det är någon bild med också).

Jag sitter på cafét på skolan, vet inte varför men jag koncenterar mig ofta bättre där än på biblioteket. Biblioteket är nästan för tyst och koncentrationen bara darrar i luften. Just nu sitter och lyssnar på svensk webbradio, en morgonshow. Det är ofta rätt roligt att lyssna på morgonshower på radio och ibland skrattar jag till högt för mig själv, då tittar folk lite konstigt på mig :) 

På onsdag åker jag hem till Svergie. Jippie!! Inte långt kvar nu! Fredag, marknadsföring och engelska, helgen och sen en lite halvjobbig måndag, och sen lätta tisdag + onsdag med en lektion var bara. Nedräkningen har börjat! 

Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela