Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Sightseeing in Lyon

Publicerad 2011-11-27 14:16:02 i Lyon,

Igår hade jag en otroligt trevlig dag. Emilie, en kompis från Disney är på interrail här i Frankrike och var på väg till sina släktingar i södra frankrike, så hon hade frågat om hon fick komma till Lyon och hälsa på, och klart hon fick det! Så igår på förmiddagen så mötte jag upp henne vid stationen och sen hade vi en verkligen härlig dag. Jag visade runt henne i gamla stan, vi åt god lunch. Gick ännu mer och åt våfflor med nutella. Sen letade vi upp julmarknaden här i Lyon som öppnades i fredags. Det var lite speciellt faktiskt, inte alls som en svensk julmarknad där man säljer raggsockor, skinnhandskar och typ fårskinnsfällar. Här var det allt möjligt. Mat, dricka, ljus, smycken, ja allt man kan tänka sig. 





Det här skulle man kanske inte direkt hitta hemma på en julmarknad...



Sen hittade vi ett stånd som sålde pepparkakor och tomteluvor, då kände vi oss mer som hemma!



Här trivdes vi bra =)

Sen så gick vi till den nyöppnade Disneybutiken bara för att få titta lite och jämföra med "våra" butiker. Det var kul att se!

Efter det så blev det ännu mer fika i väntan på hennes tåg. Det blev mycket mat och fika under dagen! Men hade verkligen en trevlig dag. Det var kul att få prata lite minnen från Disney.
På vägen hem ringde Björn och hade tråkigt så han och Annika kom över till mig och vi lagade tacos och snackade skit hela kvällen. Otroligt mysigt! Det är sjukt hur snabbt tiden kan försvinna när man har trevligt, helt plötsligt var klockan tre och man inser att det kanske är dags att sova...

Snart så kommer det över lite folk till mig igen, vi ska fira lite advent. Vi har varit på IKEA och handlar glögg, russin och mandlar, pepparkakor och julkola. Så nu ska vi mysa massor! Ha en trevlig första advent allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela