Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Planering på högsta nivå

Publicerad 2011-11-28 17:29:39 i Lyon,

Efter att ha drabbats av en smärre panikattack imorse när jag inser att det är ca 3 veckor kvar på terminen och jag har oändligt med saker att göra innan det är klart, så satte jag mig ner efter lunchen för att göra ett schema. Jag skrev upp en dagsplanering för att få en överblick vad som är mest akut att göra och vad jag borde göra vilka dag. Nu känns det mycket bättre efter att ha gjort en grovplanering, så jag vet ungefär vad jag borde göra vilken dag. Så om min planering håller så borde det här nog gå vägen. Men, det kanske bli till att ställa klockan på 6 resten av tiden nu... Kan ju inte säga att jag har varit så duktig på att gå upp i tid under terminen, det är svårt att motivera sig när jag inte har haft några lektioner alls innan halv 11. Men nu får det bli lite mer strukturerat tror jag! Det är lite roligt att jämföra - i linköping gick jag alltid upp tidigt och pluggade 8-17. Jag vet inte om man har anpassat sig mer till den franska livsstilen, men nu blir det snarare 11-20 plugg istället. Vilket ändå funkar helt okej tycker jag. 

Nu har jag bara 1 lektion kvar idag, och efter det så är mina jobbiga måndagar nästan slut. Vissa lektioner var sista idag och nästa vecka har jag bara två lektioner på måndag. Så det är skönt i tentaplugget att vissa lektioner tar slut nu, så blir det lite luftigare under tentaplugget. 

Imorgon så är det möte inför kursvalen till vårterminen. Det ska bli spännande att se schemana för kurserna, och se om det går smidigare att planera än denna terminen :P Om jag har tur och lyckas klämma in dom kurser jag vill, så kommer jag bara ha ett sånt här jobbigt seminarium per vecka. Och det vore otroligt skönt, för det är egentligen dem som tar tid att förbereda inför varje vecka. Nu har jag 4 varje vecka! Drömscenariot vore också att kunna ha ledigt fredag eller måndag och ha lektionerna mer koncentrerat dom andra dagarna. Fast nu ska man ju inte drömma för mycket! Vi får helt enkelt se imorgon.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-29 17:11:38

Jag tror jag ska ta efter dig och göra ett liknande schema för min studietid fram till tentorna =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela