Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Motivation

Publicerad 2011-11-01 22:29:20 i Lyon,

dag har en trevlig dag spenderats i parken med picknick med trevligt sällskap! Det var trevligt tills det började regna iaf. Annars har jag inte gjort så mycket dag. Har skypat med familjen, alltid lika roligt! Imorgon är det bara en vecka kvar tills jag åker hem. Det ska bli så härligt! Längtar massor!!! 

Jag vet inte om alla vet om det, men jag tycker om att göra listor. Planera helt enkelt. Jag gör listor om allt möjligt. Saker jag måste komma ihåg, vad jag ska packa ner i resväskan när jag ska åka nånstans, saker jag ska göra och även lite mer allvarliga saker, drömmar och mål tex. Det blir så mycket lättare då! Så idag har jag gjort en ny lista med lite personliga mål, . Jag kommer inte berätta vad som står på listan, men jag skulle behöva lite hjälp. Jag behöver lite tips på saker jag kan ha som belöning. För jag har bestämt att jag ska få unna mig lite belöning när jag har gjort/klarat delar av det som står på min lista. Så nu undrar jag, vad tycker ni jag ska ha som belöning? =) 
(Lite rolig kuriosa: jag googlade belöning, då kom googles förslag om relaterade sökningar upp - pengar)

Nu ska jag sova tror jag. Är så trött hela tiden. Tycker jag sover mycket, men det hjälper liksom inte. Fast det är ju inte så konstigt egentligen att man är lite trött. Sen sommaren 2009 har jag haft ca 1 veckas semester om man inte räknar runt jul. Det är ganska lite semester och tid att koppla av... Sen blir det inte bättre av att det är ett högt tempo här nere och att schemat är oregelbundet så man inte får in rutiner som på samma sätt som vanligt. Kanske borde göra en lista på hur jag ska få in mer rutiner ;) Nej, god natt på er allihopa!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-02 12:48:35

Jag är exakt likadan! :D En belöning skulle kunna vara att unna dig något att köpa, lite lyxigare som du har velat ha länge som t.ex köksredskap i bra kvalitet. Jag tänkte unna mig en skohylla snart hehe.. Blommor är också härliga att ha hemma! Oj, allt jag kommer på kostar pengar :S



Jag tycker det låter som att du tar tid till att vara med kompisar och åka till olika platser och hitta på saker. Tycker att du ska ta semester nästa sommar och tillbringa några veckor med mig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela