Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Intäkter

Publicerad 2011-11-24 09:10:12 i Lyon,

Ibland händer det ju att det blir lite missförstånd iom språket. Man kan det ju inte helt utantill, och ibland kan det uppstå roliga situationer när man inte förstår allt. Senast är nu när jag sitter och pluggar marknadsföring. Jag orkar ju inte slå upp alla ord jag inte förstår. Speciell inte ord som man kanske förstår litegrann vad dom betyder och som man känner igen och vet en betydelse för. Men det här ordet läste jag om och om igen men förstod inte hur det passade in i sammanhanget. Det här ordet är "recettes" som betyder recept. Och jag förstod inte hur det passade in i marknadsföringssammanhang. Så tillslut slog jag upp det och insåg att det också betyder intäkter. Vilket ju passar in mycket bättre. Så jag har nog insett att jag borde slå upp alla ord jag inte förstår så man inte missar viktiga saker i texten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela