Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Franska

Publicerad 2011-11-23 20:46:14 i Lyon,

Idag har jag inte haft någon tenta. Jag har pratat med administrationen 3 gånger nu och dom ger mig olika svar varje gång. Men idag så sa dom att dom inte visste, att dom inte fått några instruktioner av läraren än. Så skulle något nu ha gått fel och jag skulle haft den idag vet jag vem jag ska skylla på. Fast antagligen var det inte idag... 

Annars har jag haft en ganska inproduktiv dag. Eller kanske inte inproduktiv, jag har pluggat massor med fransk grammtatik. Och det är ju alltid bra. Fast kanske inte så jättebra idé just när jag har marknadsföringstenta på fredag. Men jag hade tagit fel pärm när jag gick hemifrån så hade med mig finansen istället. Och jag orkade inte gå hem heller för jag skulle ju på step sen som vanligt. Men jag känner inte att det är så mycket panik ändå. Det var ju tänkt att vi skulle ha den här tentan förra fredagen så jag har ju redan pluggat en del. Dessutom så har jag redan läst det mesta hemma i linköping. Och vi har seminarier varje vecka där vi jobbar med det föreläsningarna tar upp. Så det känns som om jag har rätt bra koll ändå. Men tänkte ta hela dagen imorgon och plugga, så ska jag nog klara provet. Så det blir en lugn kväll efter steppen med grey's anatomy och sen upp tidigt imorgon och plugga! 

Jag har inga planer inför helgen sen heller, men vill gärna hinna träffa massa folk. Många börjar ju åka hem snart och det här är nästan den sista helgen som jag verkligen har tid att träffa folk. För sen måste jag börja råplugga till alla sluttentor! Så hoppas att det blir en rolig helg! 

Nu ska jag redan faktiskt borsta tänderna och krypa ner under täcket. Det är kallt i min lägenhet ikväll och det är varmare under täcket! ;) 

Så här nöjd är en nyduschad josefin på onsdagkvällarna efter ett härligt steppass! 



Efter att patrik hjälpte mig att fixa så min webbkamera funkar så kan man ha mycket roligt med alla bilder man tar. Det här till exempel:



Jag kan också låtsas att jag är nåt man inte får visa i tv:



Hihih, det här kan jag har roligt med! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela