Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Back to normal

Publicerad 2011-11-15 11:56:09 i Lyon,

Det är tisdag och allt är tillbaka till det vanliga här nere igen! Igår var det skola till kl 8 och sen fick jag gå med snabba steg hem för att hinna in och handla både middag och frukost innan dom stängde. Efter en snabb middag blev det en intervju med mamma för en uppsats i min HR klass. Bra med kontakter!
Pratade också med min lärare i finansen eftersom jag missade den lilla tentan förra veckan när jag var hemma. Men det var inga problem och jag ska få göra den nästa vecka i ställe. Skönt att det löste sig också! 

Idag spenderas dagen med plugg till min tenta i marknadsföring på fredag. Är ganska mycket, det är prov på halva kursen, så det är mycket som ska pluggas in. Fast å andra sidan så kommer ju allt på sluttentan så det är väl bara bra att börja plugga redan nu. Men provet är vad dom här kallar ett QCM, tror att det står för questions choix multiples. Innebär iaf att det är frågor med svarsalternativ, vilket är väldigt skönt för då behöver jag inte oroa mig för att skriva massa på franska utan bara lära mig fakta. Och att plugga in fakta brukar faktiskt gå rätt lätt för mig! Så jag jobbar mig sakta framåt genom föreläsningsanteckningarna. 

Hade en tanke på att åka till IKEA idag. Det börjar bli kyligare här, men jag har ingen lust att sätta på elementen än, el är dyrt i frankrike. Men detta innebär att det börjar bli lite kallt på nätterna eftersom jag bara har en filt. Så ett täcke behöver inhandlas. Såg dessutom att dom hade rätt bra erbjudande på tex extra madrasser och lakan, så kanske borde passa på att köpa det så man kan ta emot besök! Men tanken stannade bara vid en tanke, så det får bli senare i veckan. 

Passade på när jag var hemma att lägga över allt innehåll från min gamla dator till min nya vilket innebär att jag har ett enormt bildförråd nu. Så tänkte bjuda på lite gamla bilder ibland. Tittade nyss igenom bilderna från min student (tänk att det är 3,5 år sen nu!)



Ingen bild från själva studenten, men vår middag i skolan veckan innan! 





En glad jag efter utspringet!



Jag undrar var min studentmössa är någonstans. Vore kul att läsa i den igen nån gång. Men antar att den ligger i en låda hemma hos mamma och pappa!

Nu ska jag fortsätta plugga lite. Just nu är jag på kapitlet om hur man studerar och utvärderar en marknad. Skulle nog säga att det är det tråkigaste kapitlet. Det var väl därför det blev lite bloggning istället!
Hörs om ett tag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela