Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

Äntligen!

Publicerad 2011-11-22 17:46:34 i Lyon,

Nu har våra tentadatum kommit! Så nu ser min kompletta lista ut så här:

Måndag 5 dec: Inlämning marknadsföringsarbete
Tisdag 6 dec: Inlämning arbete Human Ressources
Onsdag 7 dec: Franskatenta
(Eventuellt Torsdag 8 dec: omtentan i finansen som jag missade)
Fredag 9 dec: Muntlig engelskatenta
Måndag 12 dec: Tenta i fransk kultur + sluttenta marknadsföring
Torsdag 15 dec: Skriftlig engelskatenta
Tisdag 20 dec: Sluttenta Human ressources 
Onsdag 21 dec: Sluttenta finans

Så nu är det alla tentor. Som ni ser innebär det ett par tuffa veckor. Fast svårighetsgraden och mängden arbete som man måste lägga ner varierar kraftigt. Det svåraste kommer bli marknadsföringen och finansen. Skönt att dom ligger hyfsat långt ifrån varandra! Det som är skönt också är att jag har nästan gjort klart min del i arbetet i HR. Jag gjorde en intervju med mamma om rekrytetringar och har översatt den. Sen ska min grupp skriva klart själva arbetet. Jag har precis skickat in min del och sen får vi se hur mycket mer som behövs. 

Men vad gäller omtentan i finansen, vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag hade ju pratat med läraren om att vi skulle ha det imorgon. Så frågade honom på lektionen i måndags. Men då sa han att det inte var han som gjorde dom scheman. Han hade gärna haft den imorgon men att jag får kolla med expeditionen. När jag kommer dit idag så är inte hon där som har hand om det, men den andra damen (som inte jobbar med just det) säger att det vanligtvis är lärarna själva som bestämmer. Men hon ber mig återkomma när den andra tanten är tillbaka. SÅ jag kommer tillbaka senare, men hon är fortfarande inte där. Men då har den andra damen helt plötsligt massa information. Men där blir det lite missförstån i kommunikationen och jag sa fel grupp. Så nu har jag datumet för grupp 353 och inte 354 som jag är i. Och den här gruppen har omtentan den 8:e november. Så jag måste gå dit imorgon för att kolla om jag har tenta imorgon. Vilket jag antagligen inte har. Men man vet ju aldrig. Åh, kan dom inte bara sluta krångla i det här landet? 

Men det mest fantastiska med allt det här är att jag har alla tentor innan jul. Vilket innebär att jag inte har några tentor mellan 3:e och 14:e januari som är nästa tentaperiod. Vet inte om jag måste vara där lite innan kurserna börjar 16:e januari, men det tänkte jag nog skita i faktiskt! Kurserna börjar 16:e och med erfarenhet från förra terminen vet jag att man ändå inte kan göra några inskrivningar i kurser eller så innan ändå. Dom blir ju bara irriterade om man kommer för tidigt. Så vi kommer ju göra våra preliminära val innan jul och sen får man ändra dom efter jul. Så jag tänker helt enkelt skita i om det finns några viktiga saker att göra innan där, och helt enkelt fixa allt sen. Det är ju så det går till i Frankrike liksom!

Så det fina med allt det här innebär att jag har jullov 22 december till 15 januari! :D :D Wihoooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela