Josefin på språng i världen

Sommaren 2013 i Oxford, England.

5 november 2011

Publicerad 2011-11-05 20:09:50 i Lyon,

ust nu sitter jag i en mörk lägenhet med alla ljus som jag kan tända, tända. Och det beror inte bara på att det är mysigt, utan att taklampan har gått sönder. Vet inte ens om det är jag som ska byta det eller om det är hyresvärden... Taklampan kanske är meningen att jag ska byta, men har i badrummet också som behöver bytas som jag inte riktigt vet hur det går till. Så just nu är det lite mörkt i min lägenhet. Och väldigt varmt också pga ljusen.

Ikväll är en hemmakväll för mig. Har ätit en god middag (tonfisk - och äggsallad, med kiwi och mango till efterrätt!), och nu tittar jag på film/serier på datorn. Precis vad jag kände för ikväll. Igår kväll var väldigt roligt. Vi var på en pub ganska nära skolan, vilket innebar att jag hade nära hem sen, så slapp man gå så långt mitt i natten. Vissa kvällar flyger tiden bara förbi, och det gjorde det igår. Helt plötsligt va klockan 3 och dom stängde. Hade inte kollat på klockan en ända gång - bra betyg på kvällen kanske? Jag tycker det är ganska fantastikt hur många spännande människor man träffar som utbytesstudent. Igår var det folk där från alla olika kontinenter förutom afrika. För mig är det mest spännande att träffa folk från sydamerika tror jag, för jag kan ingenting om dom länderna. Så det är intressant att få höra! 

Imorgon ska jag ha "pluggstuga" med Anna och Lydia, en tysk tjej. Vi har midterms i vår finansklass snart och alla vi tycker att det är ganska svårt. Så vi ska plugga lite ihop och se om vi kan lösa uppgifterna till på måndag. Oavsett är det ju trevligare att plugga ihop! 

Tänkte lägga upp några bilder från disney idag. Jag och två kollegor, Gussy (engelsk) och Nico (fransk) Tycker det är en väldigt fin bild!





Här är Chrissie (irländsk) som strikes a pose på jobbet. Pratade med henne och Gussy (från den övre bilden) igår, ska nog tillsammans med Gussy åka och hälsa på Chrisse på Irland i februari. Det är kul, jag har fortfarande väldigt mycket kontakt med dom nu även efter sommaren. Vi hann bli riktigt bra kompisar under sommaren. Saknar dom galningarna!

Avslutar med en sista bild på trevligt folk


Daniel (finlandssvensk) och Jonatan (svensk som ni nog ser :P) Vi jobbade inte tillsammans, men umgick mycket! 
Saknar alla fån disney faktiskt. Man umgick så otroligt intensivt under sommaren och sen bara poff så va alla borta. Konstig känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en tjej ursprungligen från Stockholm. I juni 2013 tar jag examen som Internationell Civilekonom. I min blogg får ni följa mina äventyr utomlands runtom i världen. Mest aktuellt är sommaren 2013, som jag kommer spendera i Oxford England, där jag ska jobba för EF på deras språkresor. I arkivet finns sommaren 2011 som spenderades på Disneyland Paris där jag utklädd till pirat jobbade i en av butikerna i samband med attraktionen Pirates of the Caribbean. Året som följde fortsatte mina äventyr i frankrike, närmare bestämt ett år som utbytesstudent i Lyon. Här kommer ni få följa mig utomlands och mina försök att anpassa sig efter en annan kultur, med allt som det kan innebära!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela